Ibland

Ibland hjälper det att skriva ut sin irritation, ungefär som när man säger att det man söker finns precis under näsan. 
 
Idag hade jag en tjejdag med mamma och Eve, först åkte vi till MM och strosade runt lite för att sedan fara förbi salongen en sväng innan det bar av till Ersboda. Vi gick först runt inne på HM och jag blev ärligt talat besviken över utbudet, fanns väldigt mycket rea men väldigt lite nya jackor till exempel. Det är något som är tråkigt med denna butik, allt som finns i butiken finns inte online och så tvärtom, snacka om irriterande många gånger. Sen har de ju börjat ta bort plus size avdelningarna allt mer i sina butiker också. Tänker inte ge mig in i den debatten, den florerar lite överallt just nu och det känns som att det har blivit en kamp. Det får inte bara vara synd om "tjockisar" utan tänk på "spinkisarna" också och ja den klassiska, vi som är tjock får väl skylla oss själva som är tjocka. Som sagt, orkar inte ens ge mig in i den debatten men jag anser att tjock eller smal borde kunna få ha ett sortiment i butiken, hur roligt är det att bara beställa? Själv har jag nästan tre kilometer till mitt utlämningsställe, då ska jag hämta ut ett paket för att gå hem och prova det och upptäcka, attans, jag måste byta eller skicka tillbaka det. Nej, känns inte så logiskt enligt mig. Men men, lite off topic, efter HM gick vi in på Kappahl, jag var ännu en gång på jakt efter jeans efter paniken jag fick tidigare idag. Hör och häpna, hittade ett par som sitter väldigt fint och de har enbart knappar, det är första gången för mig! Sen att jag var tvungen att köpa två storlekar större än de jag har hemma, ja, det talar vi tyst om. 
 
Efter Kappahl gick vi in på Coop, mamma bjöd på fika och vi satt där ett tag innan det bar vidare på Rusta och sen ÖB innan jag fick skjuts hem. Hittade en jättesöt barnbok på ÖB så den köpte jag faktiskt, blev även kär i några andra barnböcker men ja, ska inte leva loppan. Boken heter den busiga bebben och man undrar, vad gör bebisen i magen egentligen? Älskar fina böcker och det kan vara bra att ha en bok eller två hemma om barnen kommer hit eller så. 
 
Nu ikväll händer inte mycket, ser på film lite nu och då men är ärligt talat väldigt uttråkad. Orkar samtidigt inte ta tag i för stora projekt nu då klockan ändå är över 21 så ja, fortsätter vara uttråkad en stund och ser om jag hittar på något annat. Ibland får jag mina ryck på kvällarna, vem vet om något infaller ikväll. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0