Last week and end

Ja, veckan som var bestod mest av intervjuer inför examensarbetet. Flängde fram och tillbaka hela veckan känns det som. I torsdags lyckades jag boka en intervju samma dag så det var bara att göra sig i ordning och fara på den. I fredags hade jag min sista intervju, jisses så skönt. Synd bara att jag sköt upp nästan alla transkriberingar till den här veckan. 
 
I fredags fick jag och Emma skjuts in till stan av mamma och Eve, vi for först en sväng på Coop innan mamma släppte av oss hemma hos mig. Blev lite senare än tänkt och här skulle jag fixa mig inför en vin och myskväll. Tog verkligen 100 år på mig som sagt och bytte kläder och hade mig. Tillslut tog vi oss i väg i alla fall, hemma hos Bim åt vi sjömansbiff, pommes frites och bearnaisesås. Resten av kvällen bestod av chips och en liter vin. Började ganska sent så alkoholen slog till väldigt sent. Jag som alltid brukar vilja vara uppe ett tag när jag kommer hem kunde inte sitta upp, mådde så dåligt, haha. Jag låg i sängen medan Emma satt i soffan. Fick även en förståelse för de som spyr på bussen, var inte nära att spy eller så men i vissa svängar mådde jag extra illa. Ja, förstår inte att jag blev så onykter som jag blev egentligen men ja, blir mer lättpåverkad på en kost med mindre kolhydrater, det glömmer man "gärna" bort många gånger. 
 
I lördags blev Emma hämtad vid 16 tiden, innan det tog vi det bara lugnt och åt lunch. Vi åt tjockgrillkorv med bröd och strips vid sidan om, det satt riktigt fint. När Emma hade farit la jag mig och sov lite över en timme innan jag gjorde mig i ordning och for hem till Bim igen för melodifestivalen, ja, hon vill se det så jag kan offra mig. Är inte så jättebrydd men ska någon annan se det kan jag göra det. Kvällen var väldigt lugn och full med gotta. Blev en halv sen kväll men inte lika sen som natten före, haha. Kom hem i alla fall två timmar tidigare. 
 
I söndags klev jag upp, gjorde mig i ordning och åt lunch. Lite senare tog jag bussen ner på stan där jag mötte upp Jenny, Hanna och Jessica. Gick runt och fönstershoppade ett tag och sedan åkte vi vidare till Ikea för ett premiärbesök, ja, i alla fall för mig. Efter att ha snurrat runt där for vi vidare till Coop och handlade hem mat och gott till Jenny där vi skulle spendera kvällen. Vi åt middag tillsammans, surrade, såg film och åt choklad fondue vilket var riktigt gott. En helt perfekt söndag om jag får bestämma.
 
Min helg var ett riktigt bra avslut på veckan efter alla intervjuer, är extra roligt att få hitta på något när man har varit trött hela veckan. Som ni märker gick det utför med min kost efter lunchen på fredagen men ja, ibland får man ha sådana helger även om man är mitt i att försöka komma tillbaka på banan. Sägs vara roligt att sladda.
 
Lånar lite bilder på gänget från i söndags, då Jenny tog bilden har jag lånat en bild på henne också. Har även lånat Emmas vackra bild från i fredags, hade äntligen blivit färdig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0