Lugna gatan

Ibland tar man det på allvar att söndagar är vilodagar, har i princip legat på soffan hela dagen, energin har inte riktigt funnits till. Vaknade med hjärtklappning och sov där efter inte så bra vilket har resulterat i trötthet, det gråa vädret gjorde ingenting bättre heller tyvärr. Ja, ibland påverkas man mer än man har trott. 
 
Har dock gjort lite nytta idag, har gjort hemmagjorda köttbullar utan ströbröd för första gången, lät dessa gotta sig i en gräddsås och till det gjorde jag en vitkålsgratäng, var även första gången jag gjorde den. Utöver matlagningen har det blivit tre omgångar diskande också. Ja, har även gjort i ordning två portioner frukost också. Imorgon blir det tidigt då jag ska åka i väg på en intervju som är redan klockan nio. 
 
Igår var jag onyttig och åt pizza, varit sugen hela veckan och ja, orkade verkligen inte laga mat. Idag fick jag ju lov. Problemet var dock att Bim fick förhinder så jag blev själv. Efter många om och men valde jag att utmana mig själv genom att äta ute ensam. Har gjort det en gång tidigare och då var jag runt elva år. Vet inte varför det ska vara så jobbigt att äta ute ensam egentligen men det är ju någonting man har vuxit upp med. Kanske är det något klassiskt svenskt också, jag vet inte, haha. En bit utanför Maria mötte jag en gammal kompis, Magnus, vi har inte setts på länge så det var roligt att få prata med han. Inne på Maria mötte jag en gammal klasskompis från folkhögskolan, hon erbjöd mig att sitta med henne och hennes partner men jag ville inte störa och det kändes bra att fullfölja utmaningen. Gick bra att äta ute ensam men är nog ingenting jag kommer att göra så ofta, bara om jag "måste". Efter middagen promenerade jag till mitt område och tog bussen hem till Bim, vi såg på melodifestivalen och så Grannpatrullen, inte riktigt vår filmstil men den gick bra att se då den var rolig också. 
 
Ska fortsätta med soffliggandet en stund till innan det är dags för sängen, mår inte riktigt bra idag. Börjar känna av lite att allt snart är slut, att sommaren börjar och ja, allt som kommer där till. Just nu blev ju ingenting som jag trodde och jag måste nog landa i det. Är ju som sagt duktig på att tänka för mycket. Kan spara det till diskussionsdelen i examensarbetet eller hur? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0