Fullt upp

Schemamässigt har vi bara haft två tider att passa, så tidsmässigt har det varit en väldigt fri och luftig vecka. Dock har det varit mycket att göra och jag har kört på ganska mycket men samtidigt har jag tagit två dagar då jag inte har lagt så mycket energi på studier. Blir som sagt lätt stressad men tänker på min fina väns Kickans ord om att man inte ska tänka att man är stressad. Hur sant är inte det? Ibland behövs det att någon annan knackar en på axlen och får en att stanna upp. För första gången under utbildningen har jag även pluggat väldigt oorganiserat, har vanligtvis tagit en uppgift för sig och när den är klar går jag vidare men nu inför den här sista kursen har det inte fungerat att göra så, inte för mig i alla fall. Den här veckan har jag suttit med flera olika uppgifter samtidigt kan man nog säga, det känns konstigt men samtidigt har det fungerat. Har velat göra så mycket som jag kan för att senare ha energi att lägga krut på sista uppgiften då den är i två delar. 
 
I måndags hade vi vår första obligatoriska dag, ett seminarium. Var väldigt kluven inför det här men allt gick bra och jag blev godkänd, var inte orolig egentligen men då man inte riktigt förstår är det jobbigt innan man får bevis på att man har förstått. I fredags hade vi vår andra obligatoriska dag och denna var riktigt rolig än om den var väldigt energikrävande, vi hade nämligen mini konferens med posters. Inför detta skulle man göra en plansch om sitt examensarbete och under konferensen skulle man snabbt berätta om sitt arbete för andra, vi körde en slags speeddating variant, vi pratade i tre minuter och sen blåste moderatorn i visselpipan. Första omgången fick jag gå runt och lyssna på halva klassen och även ställa frågor, senare var det min tur att prata om mitt. Jisses! Det var dåligt med luft och man blev helt slut men oj så värdefull dag. Det var riktigt trevligt och vi fick umgås i klassen på ett annat sätt än annars, känns roligt då vi närmar oss slutet. 
 
Nu hoppade jag mycket, måndag till fredag, vad hände där emellan egentligen? Ja, pluggade en del som sagt men har även varit ute på lite promenader. I onsdags mötte jag upp Bim för en promenad efter att jag hade pluggat, hade tänkt fortsätta plugga på kvällen men åkte med mamma och Håkan till Sävar och for hem till familjen KPP, de blev väldigt överraskade och det var roligt. Fick umgås där i några timmar innan det bar av hem igen. I torsdags var jag på en arbetsintervju, det var väldigt fin miljö, man fick en rundtur i lokalerna och så fick man berätta mycket om sig själv. Kändes riktigt bra och efteråt hade jag tänkt åka hem, äta lunch och plugga lite innan jag skulle träffa Eve för en promenad men oj vad dagen ändrades. Ringde mamma efter intervjun och sa att jag nog skulle hoppa av nere på stan och köpa hem mat, hon föreslog då att vi skulle äta lunch tillsammans när hon var klar, det drog ut på tiden och hux flux behövde jag vara hemma för att byta om för att gå mot sjukhuset och möta upp Eve. Oj vad sliten jag var efter denna dag, haha! På fem minuter for jag uppför backen här hemma, bytte om samtidigt som jag satt på toa och sen knatade jag iväg. Mötte upp Eve och vi tog en promenad ner på stan, hon gjorde lite ärenden och sen tog vi en lång promenad efter älven, var riktigt trevligt. Väl hemma igen värmde jag upp mat, plockade ihop tvätt och började göra i ordning min plansch samtidigt. Varvade flera saker med varandra, tillslut kunde jag riktigt sitta ner utan att tänka på så mycket annat. Nu har jag ju även berättat om hur fredagen blev, men den fortsatte ju efter konferensen men det får bli ett annat inlägg. 
 
Tanken är att jag ska plugga idag, just nu känns det väldigt omöjligt, har inte riktigt orken men får se om jag tar tag i mig själv och fixar det i alla fall. Så länge jag gör något känns det bra, jag måste inte sitta i flera timmar, ibland är less is more ett väldigt logiskt uttryck. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0