Att tänka men inte prata

Som ni redan vet har det tärt ganska mycket på mig att jag inte har kunnat ge 110 % på jobbet, har gått och funderat på om mina kollegor känner likadant och så vidare. Av någon anledning har jag inte tagit upp det med dem, jättedumt ärligt talat. Förra veckan var det en kollega som tog upp detta med mig och ja, ni vet ju hur jag är, funderar fram och tillbaka, tänker, tänker och tänker. Hon var fundersam över om jag var nyfiken, varför jag inte steg fram mer, i slutändan kände hon att arbetslaget riskerar att bli en kort även om jag är där. Självklart tog jag det som en hård smäll samtidigt som jag visste att det inte var så alls. Detta förtydligade hon också, hon sa mycket peppande och att hon inte trodde att jag medvetet la över mer ansvar på kollegorna. Samtidigt som det var jobbigt var det väldigt skönt att diskutera detta då jag själv funderat på det så mycket och varit så irriterad på mig själv då det inte är jag. Jag är nyfiken, jag vill lära mig allt och ingenting, jag vill hålla i aktiviteter. Tror jag har tänkt på det i en sådan stor grad att jag kom till en spärr, jag ville vara så bra att jag istället fastnade och blev något jag inte är eller vill vara. Funderade på detta hela helgen och tog mod till mig att diskutera om detta tillsammans med alla kollegor på vårt kvällsmöte i måndags. 
 
Det kändes riktigt bra och jag är inte ensam i mångt och mycket. Fick även beröm för att jag självständigt drog igång och påbörjade sociogrammet vi hade bestämt att vi skulle göra. Jag är fortfarande grötig i huvudet och har svårt att komma på idéer och så vidare men det känns bättre. Det är inte så konstigt att det blir kortslutningar för mig heller, jag har väldigt mycket i huvudet och runtomkring. 
 
Den här veckan körde jag en impulsiv aktivitet, hade högläsning igår. Tanken var att ha det i torsdags men jag behövdes mer på golvet om en säger så. Aktiviteten blev extra impulsiv då jag valde att ha på mig en drakdräkt. Presenterade högläsningen genom att vara en sagodrake helt enkelt. Det blev en mysig stund tillsammans med några barn inne i vårt lugna rum och det passade perfekt med tanke på det tråkiga vädret, det var antigen regn eller snö. Under veckan som kommer ska jag hålla i skapandet, barnen ska få göra en snögubbe kalender. Fick tipset via pinterest, originalet är dock i trä med engelsk text, jag har valt att göra i kartongpapper och ha svensk text. Mina barn har inte börjat med engelska ännu och ja, det kändes mysigare med svenska. Ska bli spännande att se om aktiviteten blir uppskattad, jag är i alla fall riktigt nöjd med min skapelse. Delade denna i en fritidshemsgrupp på facebook och jag har fått över 90 kommentarer, över 500 gilla och det är även några stycken som har delat. Det känns riktigt roligt och självklart har jag skrivit under bilden att jag har hittat idéen på pinterest. 
 
Apropå annat, det är ju helg nu och jag har haft en riktigt lugn helg. Igår var det tvättstugan och soffan som gällde, idag har jag haft en körlektion, umgåtts med mamma och Eve i stan, hälsat på hos familjen KPP och ätit middag på Eurasia tillsammans med mamma och Håkan. När det kommer till körlektionen kändes den väldigt bra faktiskt, gjorde en självständig säkerhetskontroll, fick godkänt på denna, fick även äntligen godkänt på att backa in på parkering, stod lite för långt åt en sida men resten var perfekt, har aldrig känts så bra! Övade även på att backa runt ett hörn, vissa gånger går det skitbra och nästa inte lika bra, idag var en sämre dag, av någon anledning är jag för feg med rattningen många gånger. Men ja, den som övar den lär sig. På tisdag är tanken att jag ska få färdigt motorväg och mörkerkörning, spännande! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0