Att inte ha en spikrak väg

Ja, jag skulle egentligen ha slängt upp benen i soffan nu men kom ju på att jag vill berätta om gårdagen. Som de flesta vet har jag problem att sköta kosten och att jag har gått upp mycket i vikt. Jag mår riktigt dåligt över det här men känner mig alldeles för trött för denna kamp många gånger. Känner även att något är tokigt i kroppen, kroppen samarbetar inte lika bra som tidigare. 
 
Igår hade jag tid på kvinnokliniken, har inte besökt dem sedan jag fick min hormonspiral. En läkarstudent var med och därför undersöktes jag dubbla gånger, är öm än i dag efter alla tryck för att känna livmodern. Allting såg dock bra ut vilket känns bra. Min läkare tycker dock inte att det ser ut som att jag har pcos om en kollar på ultraljudsresultatet. När jag åt ppiller vilade äggstockarna men det brukar visst inte vara likadant med hormonspiral men hon visste inte säkert. Mitt största problem med min pcos är vikten, har skonats från ökad behåring och acne. När det kommer till att få barn kan jag inte uttala mig ännu i och med att det inte varit eller är aktuellt just nu. Fick även ta en del hormonprover och blodtryck utöver det. Fick veta att min väg inte är spikrak, helst skulle läkaren se att jag äter kombinerade ppiller, vilket jag har gjort tidigare, var då jag fick en misstänkt ytlig blodpropp, därför slog vi bort den tanken. Dock undersöktes det aldrig närmre om det verkligen var en blodpropp, jag misstänker faktiskt att det var ett extra bråkigt åderbråck. Innan vi går vidare behöver jag ta fler prover på min vårdcentral och beroende på provsvaren ska jag testa metformin. Det är en medicin till personer med typ 2 diabetes men även till personer med pcos då den ska fungera insulinsänkande, minska sötsuget och hjälpa kroppen på traven med en viktnergång. Detta är ju dock olika hur bra det fungerar, fick även veta att lchf kosten gör i princip samma sak. Det borde peppa mig till att sköta kosten men just nu när allting snurrar hit och dit går det inte. Måste tända gnistan igen, den slocknar gång på gång. 
 
Ja, det blir spännande det här, jag hoppas på det bästa. Vi får se hur vi kan gå vidare helt enkelt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jwnny

Hoppas allting vänder för dig snart <3 önskar jag var där & kunde stötta samt hjälpa dig lite på vägen!

Svar: <3 <3 <3 <3 <3 <3
Erica KP

2016-10-26 @ 12:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0