En helg = En dag

Även denna vecka har gått riktigt fort, det är nog som min storasyster säger, en vecka känns som en helg och en helg känns som en dag, haha. 
 
Till veckan håller jag i mitt första skapande, det ska bli spännande att se hur många som vill göra hösttransparanger tillsammans med mig. Under denna vecka har jag gått och samlat ihop pinnar, hittade tyvärr inte 75 stycken men har ett gäng i alla fall, tar det slut tänkte jag att barnen kan gå ut och hitta sin egen speciella pinne. Förutom att jobba så har jag äntligen kört bil igen, körde med mamma i torsdags kväll. Innan dess var det nästan en månad sen på grund av olika orsaker. Kändes helt okej på en gång, det jag har lärt mig hittills har börjat sitta i ryggmärgen, ja, inte parkering och backning dock, det har jag inte övat lika mycket på ännu. Men i alla fall, på helt eget bevåg så vågade jag, Erica, växla upp till trean i en rondell och det gick jättebra! Är riktigt imponerad över mig själv och höll nästan på att spricka av stolthet då jag berättade det för Johan, haha. 
 
Igår hade jag min första stängning på en fredag så jag passade på att sova över i Sävar igen. Umgicks med familjen KPP som jag avslutade kvällen med genom att se en film. En norsk film som heter Blind, ja, jag vet inte, blev förvirrad mer än en gång och ja, ser den nog helst inte igen. Blev en ganska tidig natt motför mina vanliga helgnätter, men det är ju inte så konstigt nu då jag jobbar 100 %. Hemma hos pappa och Kajsa, var pappa och Eve uppe när jag kom över dit så pratade en stund med dem innan det bar av till sängen. Idag blev det ett äventyr tillsammans med familjen KPP, vi åkte till Forslunda gymnasiet på deras djurens dag. Vi hann titta på olika traktorer, grävskopor, djur, tramptraktorer och så vidare och vi åkte även hölass, åh vilken nostalgi! Blev dock lite irriterad, vi var dem första som stod och väntade men höll nästan på att riskera på att inte få åka med på grund av familjer som trängde sig före. Jag blev stor på mig och sa åt dem andra att haka på och trängde mig fram, ja, utan att knuffas då, men ja, vi skulle på. Vi fick kliva på som andra familj tror jag, rätt ska ju faktiskt vara rätt. Reagerade även vid tramptraktorerna hur en pappa stod och lurpassade, direkt en tramptraktor blev ledig rusade han fram och tog den till sitt barn som var föga intresserad, detta gjorde han tre gånger. En gång trodde jag att något barn hade ramlat eller så på grund utav hur han rusade förbi mig. Själv tycker jag att barnen skötte det galant att vänta och ta en ledig traktor, tror det blev småbråk en gång och vi var där flera gånger. Tyckte inte om känslan av störst går först under en familje dag, kändes fel. Men men, vi fick en riktigt fin dag även om det var sura miner ibland. 
 
Väl hemma hoppade jag in i duschen och piffade sedan upp mig för att åka ner på stan för att äta middag och gå på bio med Bim. Det har ju kommit en Helt hysteriskt film! Helt hysteriskt är en gammal serie, den spelades in 1992-2011, en brittisk kultförklarad serie och som ni vet älskar jag många brittiska komediserier. Denna film var i alla fall ett måste och se och jag är nöjd med filmen. Vi fick skratta mycket vi få tappra själar som var där. Har ju serien på dvd men vet inte om filmen känns som ett måste även fast den var riktigt bra. Vi får se i framtiden helt enkelt, nu laddar jag för att se Bridget Jone's baby, åh så spännande! 
 

Kommentarer
Postat av: Kickan

Himla fin bild på dig den sista 😘 Du är fin på alla men lite extra på den sista

Svar: Åh, tack så mycket! <3
Erica KP

2016-09-11 @ 19:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0