Varsågod Sandra, mitt första inlägg

Nu har min kompis Sandra fått glädjas över att även jag har börjat blogga. Min blogg kom mest till för att jag ska börja på beteendemedicin, det handlar inte om tabletter eller om studier som många tror. Eller ja, på ett sätt handlar det om att studera sig själv. Beteendemedicin är en gruppbehandling som går ut på att förebygga livsrelaterade sjukdomar, t.ex hjärt- och kärlsjukdomar.

Det som jag tycker är bra med själva behandlingen är att där har dom ett helhetsperspektiv, man får arbeta med beteende, tankar och sina känslor. Man får lära sig om hälsosammare matvanor, ökad fysiskt aktivitet och även mental träning som meditation är en stor del av behandlingen. En läkare rekomenderade det här för mig och jag tyckte redan då att det lät intressant. Så min blogg ska till stor del handla om min kamp till ett bättre och längre liv. För vem vill inte leva livet och kunna njuta av varje sekund? I nuläget så klarar jag inte av det pga värk som till stor del säkert beror mest på min övervikt. Vill även kunna motivera andra att försöka. Allt som krävs är att försöka, man behöver inte vara bäst på allting.

Min blogg kommer givetvis handla om hela mitt liv vardagligt och inte bara om min behandling även om det är tänkt att den ska få stå i centrum. Kommer vara väldigt öppen känslomässigt, både bra och dåliga dagar kommer det kunna läsas om. Följ med mitt liv och njut.

Mycket kärlek, Erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0