Handlar livet bara om sex?

Av vad jag har märkt och hört så verkar precis allting handla om sex. Ska man lära känna en ny person ska man helt plötsligt lära sig hur dom fungerar sexuellt också, gärna första gången man träffas. I'm so sick and tired, blir så less så det inte går att förklara i ord.

Sex är en väldigt stor del av våra liv, men varför tillåter vi att det bara ska handla om det? Enligt mig så kan vi ju isåfall sluta tillverka kläder, gå runt nakna och ha sex vart vi vill och när vi vill. Det är inte lätt att hitta en person som kan och vill förstå hur jag tänker och känner, eller är det bara jag som hör till den äldre generationen då det gäller sånt här? Dom som är unga vill leka av sig innan dom kan slå sig till ro, dom som är äldre som har slagit sig till ro en gång dom vill börja leka igen. Jag har blivit dumförklarad mer än en gång för att jag som bara är 20 år vill ha något seriöst. Jag vill slippa kraven att man ska ha sex första gången man träffas, såna killar stöter jag på. Det är så sjukt, hur kan folk tro att man kan lita på deras vackra ord om dom inte ens försöker förstå hur man känner?

Min bakgrund är inte den vackraste och just därför vill jag ha en ny och fräsch framtid. Jag vill inte trampa runt i samma fotsteg och tro att allt ska ordna sig. Jag ska inte behöva berätta om hemskheter som skett i mitt liv bara för att man ska förstå. Berättar jag vad jag varit med om så får jag bara höra hur synd det är om mig. Hur hemskt det måste ha varit och att jag är värd mycket bättre. Ett exempel är en kille som vill träffa mig, för han känner att han skulle kunna tänka sig mer än vänskap. Men han kan inte tänka sig att inte ha sex första gången vi träffas. Vad är det för skit? Många har blivit väldigt förvånade över att jag har slutat ha sex. Dom som känner mig vet vad jag talar om, det är inget jag berättar för hela vida världen även om jag är väldigt öppen som person. Det finns folk jag vill skydda från vissa saker helt enkelt. Jag la av med allt som har med sex att göra eftersom jag inte vill vara en del av det samhället vi lever i. Även om det alltid kommer fortsätta såhär så vill jag iaf visa att jag inte tänker vara med. Blir hellre nunna och torkar ihop tills jag träffar en vettig människa. En människa som kan säga att den förstår mig och även mena det.

Glöm inte bort att skydda er
Ta hand om er, ni har bara ett liv

Kommentarer
Postat av: Sandra

Helvete vad du är duktig på att skriva!!

2008-09-04 @ 17:26:18
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: seww

Ah låter som om du varit med om nånting... Vill inte vara den som är den, men jag har en liten aning om vad du går igenom. Inte för att jag varit där, men känner en som inte direkt haft det lätt, om hon nu inte ljuger.

Vet inte vars jag vill komma... haha.. duh!

laters

2008-09-06 @ 11:49:15
URL: http://www.seww.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0