P-piller för män är på gång

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4832989.ab

Vad tycker ni om det? Jag själv tycker att det är helt perfekt! Har även läst om att RFSU hade ett förslag om att p-piller skulle vara gratis för kvinnor upp till 25 år. Har inte läst något mer sen dess, men jag hoppas verkligen att det blir verklighet. Fanns vackra kommentarer om att svenska befolkningen inte ska betala för att tjejer knullar runt osv, att det inte är deras problem. Nu är det så att det finns många killar och nu menar jag inte alla killar men MÅNGA. Dom har sex med en tjej, hon blir gravid och dom försvinner. Sen när är det bara tjejers ansvar? Sen när är det bara tjejer som prompt ska ha p-piller eftersom kondom är oskönt enligt dom flesta. Har man sex är man två individer inte en! Finns till och med pojkvänner som betalar sina flickvänners p-piller för att det är bättre. Men åter igen till att det inte är svenska befolkningens problem om en tjej knullar runt. Det kan vara din mamma, syster, dotter eller vän som blir utsatt. Det kan vara din pappa, bror, son eller vän som utsätter en annan för riskerna att bli gravid. Finns många killar som skiter i om tjejen är skyddad eller ej, dom kommer för fullt utan en tanke på vad som kan hända. Jag träffade en kille som var sån, han kom utan att ens bry sig att säga det till mig. När jag påpekade att jag inte åt piller fick jag som svar; Och?! Idioti om jag får säga det själv. Alla dessa idioter som tycker och använder abort som preventivmedel, lägg av för i helvete! Risken att bli steril är hög, ska man skylla på att man var ung och dum då? Tänk på dom som försöker få barn hela sitt liv, medans vissa leker med liv. Jag anser att även ett outvecklat foster är ett liv, fostret lever i dig. Nu finns det säkert dom som anser att jag har helt fel, men det är min åsikt och den står jag för. Dela på ansvaret och sköt om varandra. Även om det är ett one night stand eller liknande så tycker jag inte man ska lämna en människa helt åt sitt öde. Vart hamnar vi då?


 


Lek inte med andras liv, ta istället hand om andras liv. Våran värld blir så mycket vackra av leenden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0