Mellandagsrea

Idag for jag, mamma, Emma och Eve in till stan för att slåss med gamarna på mellandagsrean. Tror dock den värsta stormen redan varit då vi kunde ta det lugnt och shoppa lite. Redan efter några minuter på stan fann jag min kofta på KappAhl. Har kollat på den och önskat den i flera veckor och äntligen är den min! Halva priset och 20 % på det, tala om grädde på moset! Vi fortsatte vidare ut i kylan på våran äntligen snöfria dag, ville verkligen inte att det skulle snöa idag. Väl inne på H&M fann jag en tunika som samtidigt skriker Erica men ändå inte. Modellen är sjukt snygg och skulle vilja ha den i flera färger! Min är dock i flera färger, ser ut som ett fyrverkeri ungefär. Men eftersom den blev het på ska jag bli van den, bara bra att inte köpa allt för likadana kläder då man väl köper. Blev även ett nytt 3pack med Hello Kitty sockar, dock tycker jag att designen börjar bli tråkigare för varje säsong som går.

Efter ett tags shoppande blev det en fika inne på Café Station, där fanns faktiskt en gam. Jag hann bara resa mig upp och gå med brickan så var min stol stulen. Kan man inte vänta tills jag plockat ihop mina saker och gått? Men men, var i alla fall skönt att sitta ner en stund och få i sig lite dryck och tuggbart. Blev en stund till som vi gick på stan men efter det bar det av till Lava. Då ingen av oss lyckats få tillbaka kulan på näsringen har jag fått gå med plupp i över en vecka. Sist jag hade plupp var jag ungefär 13-14 år gammal. Jag är inte hel utan min ring! Då vi inte visste öppentiderna for vi dit på måfå och höll tummarna. Vi kom dit 16.55, klockan 17.00 stängde hon. Turdag eller vadå?! Efter att få känna mig hel igen fortsatte hem till Sävar. Vi for förbi hos pappa och hämtade min matberedare som han har hämtat ut idag, den måste testas! Efter det blev det en tur på affärn för att köpa tråkiga saker, varför måste allt som är tråkigt vara så dyrt?

Imorgon kommer Britt-Mari hit, jag längtar verkligen till all skit vi ska prata om! Du vet vad jag pratar om, mmhhmm!



Kommentarer
Postat av: EmmaKP

Gamen frågade faktiskt om han fick ta en stol och jag sa ja :) Jag tänkte nästan också prova en sån tunika men jag ides int :P Blev typ stressad eller nått...

2009-12-30 @ 02:37:24
URL: http://www.metrobloggen.se/darkflimango

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0