Åter i Luleå

Nu är man åter i Luleå efter en liten semester. I torsdags packade vi bilen och åkte ner till mitt älskade Sävar. Mamma var gullig och gjorde min favorit kycklinggryta, perfekt då man inte lever med så varierad kost här ännu. På fredagen bar det av till Åsele med Emma och Lars. Väl framme så började karlarna med sina öl nästan direkt att vi kommit in hos Britt-Mari medans vi kvinnor stod i köket. Efter det drog vi klassikern att fixa oss i flera timmar innan vi skulle dra oss iväg till ungdomscampingen. Campingen blev dock en kort historia då alla var rätt trötta och frusna. På lördagen blev det att gå på marknaden och det var inte lite folk alls vill jag lova. Massor av folk och stekande sol är enligt mig inte en bra kombo, men man tager vad man haver.

Efter marknaden så blev det till att börja med maten. Kycklingfilé och potatisgratäng = MUMS! Marinaden bestod av sweet chili sås, honung och soja. Kan säga att vi lyckades väldigt bra med det och med grillningen. Fastän vi skulle ut på kvällen igen så åt man till man nästan sprack. Blev en till kväll på campingen och den här gången blev vi även ute längre. Trevligt trevligt. Efter några timmars sömn bar det av på marknaden igen på söndagen för att strosa runt. Har köpt ett par nya "crocs", denna gång i färgen cerise. Har även köpt en kloklippare, så nu ska Max få lära sig att bli klippt också.

När klockan började närma sig 22 tiden så rullade vi in i Sävar och tog det lugnt. Har blivit att slappa de resterande dagarna, se film osv. Idag bar det av hemåt men först for vi till Eurasia och käkade våran rätt. Har längtat efter den i flera veckor så det satt verkligen fint. Bilresan gick bara bra och på just under tre timmar, skönt att det inte tar längre tid. Resten av veckan blir det att städa och tvätta. Till helgen får vi besök av en kompis och på måndag kommer pappa, Kajsa, Emil och Eve hit. Dom ska stanna till här innan dom ska fortsätta vidare på en tur i Norrbotten. Efter det är det mammas tur att se mitt nya hem (pik) Grattis i förskott till min kära mamma som fyller år nu på fredag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0