Defekt inte perfekt

Jag och Ernie bytte som sagt ringar i torsdags och allt kändes perfekt till i lördags. När mamma hjälper mig att locka håret hittar jag en defekt på min ring! Vi har silverringar med en 18 karats guldrand på, in mot guldranden är silvret rent av fläckigt. Ser ut som silvret flagnat eller att någon skrapat bort det. Jag blir förbannad på en sekund medans Ernie är väldigt kolugn tills han ser att även hans ring är defekt. Då blir det jättedrygt och oj oj..säger bara det; karlar. Han präntade in i min skalle att det bara behövdes putsas till så vi gick till Guldsmedjan inne i centrala stan. Där får vi veta att det är slipskador och man ser rentav repor. Skulle dom ta in ringarna skulle det kosta upp mot 6-700 att fixa och skulle även ta tid då dom har mycket i verkstaden. Vi fick rådet att skicka tillbaks ringarna och det gjorde vi senare under dagen. Jag älskar verkligen att säga det här; Vad var det jag sa? Älskar att få ha rätt i alla fall någon enstaka gång. Hatar verkligen att vara utan min ring och jag vet att Ernie delar den tanken med mig. Känslan att ringen är där gäckar mig och jag blir alltid lika irriterad då den inte sitter på mitt finger. Skickar dom tillbaks ringarna med svaret att det inte finns något fel då kokar jag över. Våra ringar ska vara perfekta, inte defekta.


Våra vackra ringar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0