Första inlägget från mitt nya hem

Igår började min dag redan klockan 10.00 på morgonen. Jag ordnade de sista detaljerna inför flytten förutom vissa småsaker som jag behövde hjälp med då man inte är Hulken. När klockan närmade sig 12 kom Ernie och Robbin förbi för att börja med det värsta grovarbetet, nämligen sängen. Efter det kom även pappa, Kajsa, Emil och Eve förbi och hjälpte till. Lite senare kom även mamma hem från jobbet och hjälpte till, allt gick relativt fort då vi var så många.Vi blev även bjuden på go fika och så fick vi en förlovnings/inflyttnings present. Vi fick pengar som vi kommer att lägga undan till en hund till att börja med om det inte kommer behövas på annat håll. Klockan 14.00 började våran road trip till Luleå i en gammal bil utan ac. Förutom att vi i genomsnitt bara kunde köra 80 km/h så blev det väldigt varmt i bilen. Både jag och Ernie höll på att smälta bort, för att citera föraren; Jag har kaspiska havet i skorna! När klockan började närma sig 18 tiden så var vi relativt nära mitt nya hem och då började även inflyttningen. Efter att ha först packat in i släpet, sen suttit i hettan så blev det väldigt tröttsamt. De sista detaljerna fick vi hjälp med utav Ernies mamma och hennes karl. Dom tog även med sig ena soffan och enligt mig det hemska vardagsrumsbordet. Kvällen slutade med att vi beställde pizza online och drack massvis med cola. Våran dag slutade klockan 23.35,då fick vi äntligen slappna av och sova.

Man kunde ju tro att vi bara skulle ligga i sängen idag, men så blev det inte. Direkt efter att vi klev upp började jag dammsuga lite här och var. Vi har även rensat ut ena förrådet, ett riktigt hjältedåd enligt mig. Har tyvärr ingen förebild
 men kan berätta att man knappt fick upp dörren, så fullt med allt möjligt skrot var det. Nu skulle man till och med kunna sova där inne. Nu ska man bara börja reda ut vart man ska kunna ställa allt och hur man ska ställa allt. Men även det reder ju ut sig tillslut, babysteps! Nu ska jag dricka lite mer cola och fortsätta med det hektiska sambolivet. ^^



Efter många om och men


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0