Min Valborg

Igår var det som sagt Valborg och mina planer var att gå ut på puben här i Sävar en sista gång innan min flyttlass åker iväg. Hade även tänkt gå till majbrasan en sista gång eftersom jag varit där i alla år hur tråkigt det än är. När man var liten var det jättekul, då sprang man runt med olika vänner och fiskade i godisdammen osv. Nu far vi dit och köper en varmkorv och en burk cola. Blev iaf att jag sket i att gå dit, tog det lugnt hemma istället och valde ut kläder för kvällen. Har nu tagit oskulden på mitt svarta linne med fransar, tror det legat i garderoben några månader nu. Efter 19 tiden kom Emma och Lars, då började vi förfestandet med att blanda några Hallon Coolers. Väldigt gulligt av dom att köpa Aboslut Raspberri. 6 cl Raspberri, 2 cl Lime drinkmix, fyll upp glaset med fruktsoda! (Mängden är dock en smaksak) Blir ännu godare med färska hallon i men eftersom det där blev ett impulsköp så orkade vi inte bråka med frysta hallon.

Först vid 23 började vi ta oss iväg och vi dansade och sjöng efter vägen. Blev även filmat då Lars ville ha med deras nya filmkamera. Vi filmade väldigt mycket på puben också, blev säkert en rolig dokumentär om Sävars uteliv. Ja, det händer saker här också! Bandet som spelade var Hard To Handle, jag älskar verkligen dom! Vart en riktigt rolig kväll och det var bra med folk. Inte för många och inte för lite, man kunde gå runt som man ville utan att använda en grisfösare.

Tack för en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0