Weekend Update

I fredags blev jag och Ernie bjuden på Invito av Britt-Mari som förlovningspresent. Grunden till den presenten var att hon verkligen ville ut och äta där, hennes kompis från Åsele fick dock förhinder. Dagen började med att man fixade hår, smink och kläder. Då allt var klart for vi på systembolaget och gick in en sväng på OBS (Ja, det heter Coop Forum nu. Men jag säger OBS!) Efter allt det var klart fortsatte vi vidare till Väst på stan och hämtade upp Britt-Mari. Min riddare i rustning fick äran att hjälpa henne med skorna. Varför ska tjejskor vara så krångliga? Han fick stänga mina också..Använde mina svarta gladiator inspirerade kilklackskor från Skopunkten dagen till ära, skavsår! Min stackars lilltå har ingen hud kvar, men vill man vara fin får man lida pin. Kl 18.30 anlände vi till Invito och det var väldigt mysigt där inne vill jag säga. Jag åt Vitello alla griglia till varmrätt (kolgrillad gödkalv) och till efterrätt blev det Dolce di ciccolato (mörk chokladkaka). Klockan snurrade på och drinkarna började beställas i baren, då kunde varken jag eller Britt-Mari hålla oss. Då vi båda är ladys beställde vi in två Lady in red, Ernie körde så det fick bli en alkoholfri drink för honom, han drack en B1&B2. Tack för en väldigt god och trevlig present! <3



I lördags var det fest på g hemma hos Emma. Jag och syster hade en fest ihop då det aldrig passade för mig att ha fest här hemma och hon ville också ha fest. Sagt och gjort, privat fest + hej då fest då jag flyttar upp till Luleå troligen nästa helg. Före festen grillade jag, Ernie, Britt-Mari, Emma och Lars. Himmelskt gott om jag får säga det själv (stjärnkock), skämt åsido. Inte svårt att lyckas med grillning, men vi kan ju alltid låtsas. Efter 18 tiden bar det iväg hem till Emma och Lars, där hade en gäst redan dykt upp. Efter kl 19 började resten ramla in, fick dock hämta en karlhög borta vid mig då dom fastnade vid grillen. Var en jättetrevlig kväll med mycket folk och mycket filmande. Har lånat en guldklimps bild av Emma, tack älskling! Tack för en supertrevlig kväll! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0