Från sol till regn

Det är rätt så roligt hur snabbt ens humör kan ändras. Igår klev jag upp tidigt och redan innan klockan 12 hade jag både duschat och satt igång två tvättmaskiner. Jag nästan skuttade fram vart jag än gick och kände mig praktiskt taget som ett solsken. Var nästan så att jag stod och sjöng samtidigt som jag gav mig på ett nytt matrecept.

Vaknade tidigt även idag, men idag ville jag inte sjunga. Idag ville jag ligga under täcket och gömma mig för världen. Gick runt som ett spöke i nattlinne här hemma tills klockan började närma sig 16. Efter att jag klätt på mig genade jag över gräsområdet hem till mamma för att lämna igen lite råvaror. Jag har inte samma tunga grå känsla som i morse, men solskenet vill inte komma fram riktigt idag.

Därför tycker jag att det är lite humor hur snabbt allt kan ändras. Hur snabbt allt kan ändras även om det inte har hänt något speciellt. Man har helt enkelt vaknat på fel sida, även det är roligt att det heter så. För jag tror verkligen på att man vaknar på fel sida. Man vaknar upp från en konstig dröm och sen sitter den känslan kvar resten av dagen, fram tills nästa morgon. För imorgon är det en ny dag, hur den blir är det bara att vänta och se.

Även om man har en solskens dag eller en regndag så måste man ta vara på den. Man vet aldrig hur många dagar till man får och man värdesätter sina dagar allt för lite.


"If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face this world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

So tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0