Shame on you!

Ibland blir man bra allt förbannad på vissa djurägare, varför ha djur om man inte kan ha koll på dom? När jag i godan ro är påväg hem till mamma för att fika kladdkaka så blir jag som inte är hundrädd i vanliga fall ganska rädd. Som vanligt går jag via den andra gården för att ta en genväg nu när det är vinter.

Väl inne på gården hör jag en hund skälla och emot mig rusar en jack russel liknande hund. Inget koppel och ser en öppen lägenhetsdörr, jag är fortfarande lugn för en sån liten hund skulle jag inte ha problem med ifall den skulle visa sig vara agressiv. Helt plötsligt kommer ännu en hund ut rusande emot mig, den här gången en hund som mäter mig upp till höften. Den skäller och morrar och går tätt intill bakom mig och fortsätter så, sen kommer ännu en stor hund och gör likadant. Men det värsta av det här är att ägaren inte ens kom ut ur lägenheten, hon stod inte ens i dörröppningen. Jag skymtade hon brevid dörröppningen och där står hon och lockar på hundarna. Vart är logiken i det? Skulle mina hundar rusa ut skällandes skulle jag gå ut ur lägenheten med eller utan skor för att få in dom igen. Även om ägaren litar på sin djur, vad säger att den som går där ute gör det? Jag visste inte om hundarna var pålitliga eller inte. Hade jag varit hundrädd hade jag med all säkerhet vänt mig om och börjat springa, vad kunde ha hänt då?

Jag som är kattägare låter inte ens Mirabelle närma sig okända då vi är ute i selen om jag inte ser att det är okej. Men den här människan tycker att det är okej att tre hundar rusar ut mot en okänd individ. Fy skäms!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0