I'm home - Snörvel

Nu är jag tillbaka i Sävar, ska vi vara petnoga så kom vi redan hem igår vid 18 tiden. I söndagskväll började jag känna av halsont och snuva, så nu har man gått och blivit sjuk. Försöker mig på ett inlägg nu då jag samlat mina krafter litegrann i alla fall.

Torsdag: Dagen började på praktiken med storasyster. Var tänkt att vi skulle baka bullar men så blev inte fallet. Boven i det dramat är jästen, var ju givetvis fel sorts jäst. Vi bestämde oss då för att göra våran allra första rulltårta. Kan lova att det blev en väldigt god rulltårta med hallonsylt. Blev en snabb vända hem efter det för att packa klart för att sen börja fara iväg. Vårat första stopp blev på Subway för att få lite krafter inför bilresan till Kajsa. Till middag blev vi bjudna på spagetti och köttfärssås, senare på kvällen fick vi en bakelse var som jag givetvis just nu glömt namnet på. Natten avrundades med Skenet bedrar och coca-cola.

Fredag: Dagen började med en tur till Ica, där köptes det mängder med mat och godsaker. Sen var det bara att hoppa in i duschen och göra sig klar inför kvällen på hotellet. Var lite annorlunda motför sist jag var där, nu var det så kallat Crazy Friday med kareoke. Kan lova att väldigt många var crazy, även en i vårat sällskap. Så crazy att det var en som ville köpa knark av han på grund av hans glada och spralliga humör. Var väldigt mycket norskar där som alltid, den här gången dansade jag med en som hade brutit nyckelbenet. Blev väldigt mycket filmat så det är bara att hålla ögonen öppna i fall något hamnar uppe på youtube.

Lördag: Eftersom vi hade handlat allt som behövdes dagen innan så lämnade vi inte lägenheten alls. Var väldigt skönt att bara vara, även om man åt och drack tills magen började säga ifrån. Blev mycket film och tv tittande.

Söndag: Den här dagen blev det en tur till konsum, där vi inhandlade lite extra mat och lite bilgodis till måndagens hemresa. Måste verkligen tipsa om Guldfågelns (tror märket heter så) färdiggrillade och krydda kyckling filéer (Texas Barbeque), steakhouse pommes frites och Rydbergs röda kebabsås, så sjukt gott! Var tänkt att det skulle bli en tidig natt men det blev tvärtom. Vi fastnade i att spela Yatzy, då Lars till råga på allt såg fotboll, på alla hjärtans dag av alla dagar! Men vi hade roligt i alla fall, speciellt jag och Lars då Emma alltid vann överlägset.

Måndag: Hemresan började runt klockan 14.00, enligt gpsen skulle vi vara hemma efter 17. Men vi tog av avsnippare och åt middag på Max, det satt verkligen fint efter den tiden i bilen. Min kväll slutade med coca-cola, halstabletter och näsdukar, attjo!

Tack så mycket till underbara Kajsa som överlät sin lägenhet i våra händer, underbart! <3

Vill även tacka Emma och Lars för en riktigt underbar bara vara mini semester! <3


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hoppas att ni hade en trevlig helg i det Vilda Vackra Vilhelmina

2010-02-18 @ 19:05:51
Postat av: Anonym

Hoppas att ni hade en trevlig helg i det Vilda Vackra Vilhelmina

2010-02-18 @ 19:08:13
Postat av: ikke

nej nej nej!

2010-03-08 @ 20:01:30
Postat av: Smultron

Du ska inte ha nån rulltårta

2010-03-08 @ 20:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0