Kebab med kladd

Halkat efter lite ännu en gång med detta, min ork har halkat efter. I fredags klev jag upp före klockan sju för första gången på väldigt lång tid då min kusin Elin fått en lucka klockan åtta. Man tager vad man haver som man brukar säga, är även perfekt att hon bor i Sävar nu så man kunde åka bil in. När jag kom tillbaka till Sävar gick jag en sväng på affärn för att sen fortsätta hem mot sängen då jag var sjukt trött. Halvsov fram tills min telefontid med läkaren som inte gjorde mig mycket klokare. Enligt han är det en person på deras möte som föreslagit deltidssjukskrivning, tog upp det med min kontaktperson som fick höra att personen i sig inte förstod vad läkaren menade med det han sagt till mig. Det jag undrar är om jag verkligen skulle orka mer bara för att mina problem inte är stämplade som något specifikt. Så nu är jag sjukskriven 75% och måste därför hitta fyra timmars till aktivitet på kort tid och hur bra är det för mig? Blir intressant att se hur allt fortlöper och hur det här tänkt att jag ska orka.

Efter telefonsamtalet tog jag mig en sen lunch, var onyttig och åt kebabtallrik. Hade kvar lite kebabkött i frysen sen jag bjöd Erik på kebabgryta, så varför inte. Efter det fortlöpte min dag med en promenad till vårdcentralen med storasyster Emma för att hämta mina papper. Blev hamburgare till middag för oss och även en till promenad till ica då vi fick godissug. Varken hon eller jag brukar köpa polly ofta, nu köpte båda det och vi äter dom likadant. En ljus och en mörk tillsammans i munnen ska det vara, så gott när det blandas. Blev även att vi fastnade i Let's dance, hör och häpna. Efter det såg vi igenom alla filmer från då vi var små och vi var rejält söta kan jag avslöja. Lite tråkigt att jag är den enda som inte filmats som nyfödd, men vad gör man åt det?

I lördags blev det en stadstur med Emma och Lars, gulligt av dom att vilja fara då jag fick ett sug. Så nu har jag köpt mina sockar och även att par skor, det ska man verkligen häpna åt. Jag köper aldrig skor, dom är lite tajta runt benet men sen så har jag ju också långkalsonger och tjockare sockar. Så länge jag inte får vätska i benen eller liknande så går det nog bara bra. Skor måste man ju som sagt gå ut. Dom fortsatte vara gulliga och bjöd mig på middag då jag sagt några ledsna ord om att äta ensam. Blev bjuden på lövskuren kotlett och steakhouse pommes frites, massa gott! Blev rätt slut efter maten, halva Aladdin såg jag antigen med ett öga öppet eller båda stängda. Senare på kvällen kom Erik förbi, vi såg film och hade det allmänt trevligt. Han blev kvar längre än planerat i söndags då han kollade fel i busstidtabellen. Jag tror dock att han kollade fel med flit, haha!

Bilder på skorna ska komma upp, men får se när det blir. Jag behöver en ljus dag för att det ska lyckas någorlunda bra. Kan i alla fall säga att dom är svarta och fina.

Tack för en bra helg mina älskade! <3

Puss & Kram chokladbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0