Så trött

Jag känner hur tröttheten kommer, jag känner hur orkeslösheten och hopplösheten kommer. Men är verkligen allt så hopplöst? Jag tror inte det, men just nu känns det så. Är så jobbigt att behöva tänka på pengar hela tiden. Jag hade tur som fick dispens med räkningen så att jag får avbetala den under tre månader. Men även under tre månaderna blir summorna stora då jag även har andra utgifter. Idag köpte jag t. ex ppiller för 220.50 kr, rena rama rånet! Jag äter dom som sagt inte för nöjes skull. Så dessa tre månader måste jag kunna leva på några hundra mindre på grund av en människas svek. Jag kommer aldrig att förlåta dig för hur du behandlade mig och fortfarande behandlar mig. Jag är värd mer än dina lögner! Ska bli så skönt då räkningen är avklarad för då kommer jag säkerligen känna mig avklarad med dig också. Jag orkar inte mer, jag orkar inte vara arg hela tiden och inte kunna förstå riktigt varför allt blev som det blev. Varför förstörde du allt om det nu var så värdefullt?

Annat som tröttar ut mig är elementet i mitt sovrum. I höstas ringde jag och felanmälde det eftersom det inte kom någon värme. Efter att få höra om och om igen att allt funkar så fick jag äntligen rätt och värmen ordnades. Nu härom veckan hade termostaten börjat lossna och även där fick förfrågningar om vad JAG hade gjort, om jag hade stött till eller liknande. Vad är det för ett sätt att anklaga hyresgästen då något är fel? Dagen efter samtalet fick jag termostaten fixad, minus några stora plastbitar. Men duktig som han var låste han värmen på fel ställe, sen fjärrvärmen kom får vi ha högst 22 grader vilket är på 3an. Jag tog genast kontakt och kommenterade det, men nu är helt plötsligt 22 grader på 2an, vart ligger logiken i det? Just det, världen förändras och negrer är inte slavar längre. Det fick jag som förklaring av en kontakt på msn, att jag inte förstår mig på hur termostaten fungerar och borde googla om det. Men även om världen förändras så förändras väl inte gradtalet helt plötsligt på ett element av hundra? Eller är det jag som är tokig? Har lämnat ännu en felanmälan då jag har runt 19 grader men ändå känns det som att vädringsluckan är öppen. Jag ska inte behöva sova med två täcken, bära nästintill ytterkläder för att stå ut. Som grädde på moset får jag förvärrad ledvärk i armarna. Jag betalar hyra och ska därefter få värmen som den SKA vara, i detta fall har kunden rätt!

Varför ska saker och ting vara så svårt att förstå. Gör man något ordentligt från första början behövs det inte en gång eller två till. Kan man inte med skiten anställer man någon som kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0