3kant

Nu är man tillbaka hemma i Sävar efter en helg i Åsele där den årliga sommar marknaden har varit. Eftersom att Britt-Mari (äntligen) har flyttat tillbaka till Umeå så bodde vi, Emma och Lars hemma hos hennes underbart snälla mamma. När vi kom fram blev vi bjudna på spagetti och köttfärssås till middag, härligt härligt! Efter att ha tagit tag i traditionen att fixa oss i några timmar så begav vi oss till ungdomscampingen där vi umgicks med Stefan och gänget. Några detaljer under kvällen som var roliga var att en kille la sig på mig och tyckte jag luktade gott, jag släckte elden med en öl och jag hann träffa Niklas en sväng som senare åkte hem till Vännäs igen (svikare ;P).

På lördagen kom både pappa, Kajsa, Emil, Eve, mamma och Kent hem till Birgit då hon är så generös och delar med sig av sin gräsmatta till bilparkering. Att hitta en bra parkering under marknaden är som att hitta en nål i en höstack. På själva marknaden inhandlade jag två par "crocs", ett nytt par att ha ute och ett par till att ha inomhus. Då rosa inte fanns i min storlek så slog jag på stort och bröt trenden med babyblå och vita med rosa hjärtan på. Senare då alla samlades hemma hos Birgit igen hade Kajsa varit jättegullig och köpt mig ett par fårulls tofflor. Det är verkligen som att gå på små moln i dom. Blev även att Eve slog följe med oss att bo i huset för att följa med oss ut på kvällen. Till middag fick vi en underbart god middag som bestod av en stek Birgit gjort i ordning själv och till det potatisgratäng, behöver jag säga att vi blev väldigt bortskämda i helgen?

Kvällen blev dock lite annorlunda motför hur det brukar bli. Emma och Lars for ner på Trillen för att se Dirty Sanches. Vi drog till ungdomscampingen, på vägen dit blev jag till och med kallad feta jävla fläskfitta,
liksom..ok?!. Väl nere på campingen var det väldigt dött, var visst bättre att sitta och umgås med fjortisar vid deras kareoke tält. Vi bestämde oss då för att gå till öltältet, så först blev det en promenad hem till huset igen för att omstrukturera lite. Väl inne på öltältet var jag ganska onykter men även så peppad på att ha kul så att jag överdrev väldigt mycket men nog hade jag kul alltid. Började med att jag slet en kille ur toalettkön då han ansåg att han kunde tränga sig före på DAMtoan, icket sa nicket sa jag. Efter toalettbesöket drog vi vidare till dansgolvet. Vi var väldigt många på liten yta och dansade gjorde vi så att svetten rann som aldrig förr. Jag lekte även bodyguard på golvet, vem säger att man måste vara stor och stark? Vi beslutade oss för att pusta ut på en bänk ute i friska luften efter en stund bestämde sig Britt-Mari och Eve för att gå iväg och shoppa lite förfriskningar så jag passade bänken under tiden. Då smög två killar fram och satt sig brevid mig och undrade om jag ville ha trekant med dom, medans den ena hängde sliskigt på mig började den andra fråga ut mig om jag inte var rädd för att dö av min övervikt. Sen fick jag även höra att haaans flickvän var mycket smalare och snyggare än mig. Och?! Tog inte åt mig något av det jag fick höra under kvällen men nog fan börjar jag undra vad det finns för idioter. Be mig inte om trekant om du nu anser mig så tjock, right? Efter lite muntliga dispyter så gick vi fort hem i spöregnet, våta katter? Oh ja!

På söndagen blev det en sväng till på marknaden som sen avslutades med en god pizza. Nu har jag skrivit lite väl mycket men det är mycket som händer i Åsele, tro det eller ej men jag har lämnat ute väldigt många detaljer. Kommer att lägga upp lite bilder inom snar framtid, då man inte har en bra egen kamera fotar man med andras.

Tack till alla för en underbar helg! <3


Kommentarer
Postat av: ev

haha ja, detaljerna om mig behövs ju inte skrivas ut :D hahah

2010-07-19 @ 01:02:49
URL: http://replace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0