Napp på nätet?

Är det lättare att få napp på nätet? Ja, om du är snygg. Många väljer att söka sig till nätet istället för att sälla sig till kroglivets utseendefixering. Tror att i många fall så tror människor att utseende fixeringen på nätet inte är lika hård som i verkliga livet, men det är den enligt en studie gjord av Roland Paulsen, doktorand i sociologi på Uppsala universitet. Enligt hans studie är det även mörkare för överviktiga människor. Det är även vanligare att överviktiga kvinnor får riktigt förolämpande kommentarer mer än män. Han intervjuade överviktiga män som det var helt okänt för.

Överviktiga kvinnor berättade att det ändå var lätt att få napp, men bara om det gällde sex. Ses vi kvinnor fortfarande som trofér? För mig är det inget av det där någon nyhet. Har fått höra många förolämpningar, även av tjejer. Att hitta en sexpartner är även mycket lättare än att hitta en livspartner. Vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag är en underbar tjej men jag borde gå ner i vikt. Är även vanligt att jag får höra fina ord just för att jag ska vilja släppa till. Vill jag inte så blir jag behandlad som gårdagens sopor. Skulle det vara meningen att alla människor skulle se likadana ut så skulle vi göra det. Dagens sanning är att alla är vi olika, varför kan inte fler inse det vackra i att vara sig själv?

Programmet Dating in the dark visar ju också hur många som går efter utseendet. De kommer dit för att träffa kärleken för att det inte funkat i deras vanliga liv. Om allt känns rätt i mörkret, varför inte bryta sitt mönster och chansa? Vad förlorar man på att chansa för kärlekens skull med en människa man i vanliga fall inte skulle träffa? Jag själv tycker att det är själva idén med programmet, man ska kunna gå djupare i sig själv.

Visst har det hänt många gånger att jag önskat att jag passat in i mallen för hur man ska se ut. Men skulle allt bli lättare? Skulle jag vara jag? Jag tror inte det..

Napp på nätet? Om du är snygg! - Artikeln som fick mig att fundera lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0