Hurra hurra hurra

Idag har det stått muffinsbakande på mitt praktikschema, har bakat både blåbärsmuffins och björnbärsmuffins. Idag var jag chef över VP då resterande personal var borta på roligheter. Om jag minns rätt handlade det om en invigningslunch. Mina muffins vart faktiskt bra och nu är jag sugen på att ge mig på cupcakes med fyllning, vad sägs om det? När jag hade ätit lunch i min ensamhet kom storasyster förbi, jag stökade undan det sista och sen tog vi bussen in till stan. Ikväll var vi bjudna hem till födelsedagsbarnet Britt-Mari på god middag och tårta så vi passade på att göra centrum osäkert ett tag före. En gravid och en, ja jag vet inte vad man ska kalla mig, vi var inte så pigga på slutet. Det roligaste var när Emma gjorde ett aj ljud och jag fick världens reaktion på en gång. Tidigare idag tänkte jag nämligen; Tänk om hon får värkar då vi är på stan, det är ett tag kvar. Men tänk om? Så givetvis blev jag lite say what?! Blev även bjuden på en god varmkorv under våran stadstur, sen tog vi bussen vidare hem till Britt-Mari för nu var vi hungriga!

När alla inbjudna hade anlänt bjöds vi på bål och goda skratt. Därefter bjöds vi på en jättegod kycklinggryta som nog alla överåt sig på om jag inte har fel. Efter att ha smält maten i en timme eller två bjöds vi på både tårta, bullar och kakor, mums! Grattis ännu en gång och jag hoppas du är nöjd med din födelsedag även om du blev lite mobbad, du vet att vi älskar dig!


Färdiga blåbär och ofärdiga björnbär, my mistake

Födelsedagsbarnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0