Sömmerska

Idag följde jag med hem till mamma efter praktiken. Var tänkt att hon skulle få äran att sy upp mina byxor då min beninnerlängd aldrig överrensstämmer med butikens. Byxornas cm låg på 86, mina cm ligger på 71. Mamma fick mäta och klippa, men hör och häpna..jag sydde! Jag och den där maskinen har något otalt med varandra, sen den gången jag ville slänga den i golvet har mamma sytt upp/lagat byxor åt mig. Idag tog jag mig i kragen och försökte, gick ju inte helt åt skogen i alla fall. När jag väl var uppe i pedalfart så lagade jag en bh och sydde in en annan. Istället för att slänga min för stora bh gav mamma mig tipset att sy in den, smart! Är som jag brukar säga, min mamma hon kan hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0