Vad sa du saru?

En kommentar som sved så mycket att jag började grina, vilket jag inte gjort på flera år.

Jag: Söt

X: Jag vet, synd inte du var så vacker dock

Jag: Varför är det synd?

X: För då hade jag skrivit mer till dig, hade ... förut men du verkar då bara ha svulligt ut medans jag varit borta

X: När ska du banta?


Jag förstår ärligt talat inte vart såna här människor får luft ifrån. Det är ungefär som när man får höra; Du vet väl om att du är överviktig? Övervikt orsakar inte lägre IQ, det gör varken mig eller någon annan till en sämre människa. Alla gillar vi olika slags utseenden, det gör även jag. Men det betyder inte att det är normalt att skriva sånt där till andra. När man skriver något snällt till någon och får elakheter tillbaka så blir jag riktigt irriterad. Visst, det kan även kallas ärlighet. Men varför skriva något så kränkande? Varför inte bara tacka och ta emot och sen gå vidare då man inte frågat om en kommentar tillbaka. Jag förstår inte varför vissa människor fungerar elakt. Tror dom verkligen att dom är bättre än folk som ser fel ut i deras ögon?

Frågor utan svar har jag fått nog av i mitt liv, men dom kommer tyvärr aldrig att sluta existera. En människa är något jag aldrig kommer att förstå mig på fullt ut.


Kommentarer
Postat av: Cäämyo

Det finns alltid idioter som kommenterar det ytliga och det som dom inte har att göra med. Oavsett om man är överviktig, har ett annorlunda utseende, är homosexuell eller handikappad. Alla som "sticker ut" från det normala får höra elaka saker. Vissa mer än andra men alla som har något annorlunda har fått/får höra elaka kommentarer. Det man kan trösta sig med är att alla dessa kommentarer gör en så mycket starkare än den som ger kommentarerna. Jag menar inte att det går att försvara ett såntdär beteende, men du får inte ta åt dig av allt elakt. Sug åt dig allt positivt som sägs om dig istället :) Sträck på dig och ge de ytliga stackarna fingret!

2010-09-08 @ 10:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0