Lovely

Igår hade jag en underbar dag! Var bjuden på middag hos pappa och när jag, Emma och Agnes skulle promenera dit tog vi vägen via gamla maskin å bron. Först besökte vi kyrkogården och hälsade på mormor och andra vi känt under livets gång. Att gå en runda på kyrkogården är något jag verkligen blir fridfull av, man har nog ingenting att frukta där inte. Vi fortsatte till bron och stod där en stund för att fota lite, det är nästan så att man tappar andan hur vackert det är i Sävar, till sommaren kommer man tappa andan då allt grönt kommer. Den här promenaden väcker många gamla minnen till liv. Hur man var nere vid ån för att fiska, fånga grodyngel och bara njuta av naturen och senare en bit på vägen komma till fotbolls allén där man har tillbringat många timmar på fotbollsplanen med sitt lag. Helt och hållet underbart!

Hemma hos pappa blev vi bjuden på kycklingfilé med bacon, klyftpotatis, tzatziki, mangosås och grönsallad. Att jag skippade potatisklyftorna har nog alla förstått vid det här laget men måste ju berätta om all god mat som fanns. Riktigt god mat i riktigt bra sällskap mer behöver man inte för att ha en bra dag. Jag såg Världens bästa hotell hemma hos pappa sen började vi promenera hemåt till Emma då Agnes behövde få sova, fast när vi kom hem var hon pigg som en lärka den busfian. En rolig detalj under promenaden hem var hur jag bar baby sittern med mig. Kändes klumpigt att bära den som man brukar då Agnes sitter i den, så jag hade helt enkelt bärhandtagen över axlarna och vips så hade jag en baby sitter ryggsäck. Emma förevigade det med sin mobil så jag får visa bild på det senare, men det var i alla fall väldigt praktiskt och funkar ju bra ifall man går med den och vagnen själv.


Hemma hos Emma såg vi Det blir bättre, under kvällens avsnitt var det Jonas Gardell som medverkade och det var verkligen ett bra program, lite ledsen i ögat över att jag missade förra avsnittet med Morgan Alling. Precis innan Lars kom hem startade vi Pocahontas vilket också väcker många minnen till liv. Det är en av dom bästa och finaste Disney filmerna enligt mig.


Idag kommer jag också ha en underbar dag även om den kanske blir lite jobbig. Jag ska nämligen rå om Agnes medans mamma och pappa är i sin nya lägenhet och fixar med lådor och spjälsäng. Får hoppas att Agnes är på bra humör idag så att hon inte skrämmer ihjäl mig. Skämt åsido det kommer att gå jättebra, har övat många gånger på att hjälpa till med bönan så det här klarar jag galant. Vill passa på att kunna ställa upp med passning innan praktiken drar igång imorgon eftersom jag då har eftermiddagar. Innan jag har ätit och varvat ner har ju bönan redan hunnit somna och vad kan jag göra för nytta då?



Gårdagens klädsel







En vild och en lugn sida, som livet



Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0