Squash

Haft min andra dag på praktiken och jag kan bara säga att jag älskar det! Barn är underbara små människor med många fina tankar och funderingar. Jag hoppas att dom kan tänka sig att förlänga min praktikperiod för det vore alldeles underbart. Att leta praktik och vänta på svar ännu en gång kändes lite drygt ärligt talat. Idag har det blivit kramar och lite målning. Eftersom mina bussar är inne så tidigt så har jag planerat att promenera före jag börjar, idag promenerade jag i över en timme på en skogsväg, vandrade sedan tillbaka och lite igenom stadsdelen där jag är.

Hoppade av bussen utanför Ica då jag behövde handla idag också. Då jag inte kan bära för tungt måste jag dela upp mina inköp. Idag handlade jag för morgondagens middag och det står grilla på schemat! Jag ska äta samma som sist fast nu har jag lagt till ett tillbehör. Jag har nämligen gjort en squashsallad idag, motsvarigheten till potatissallad. Jag hoppas hoppas att den är god då jag är lite less på att alltid äta grönsallad till maten. Fått tips om att göra omelett att ha vid sidan om men då jag äter ägg på morgonen kändes det lite för tätt in på varandra.

Är ganska slut idag i kropp och sinne då man har motionerat längre än vanligt och då går dagen var som den vart. Kunde inte slappna av förens klockan började närma sig 22.30 vilket blev jobbigt i längden och säkert känns av än idag. Kan lova att det svider under mina fötter!

Det är inte bara grillat som står på schemat imorgon utan det är också så att min lillebror fyller år. Hela 16 år blir han och man minns det som igår då han var liten och drog sig fram som en sälunge på golvet. Han var min bäbis som nyfödd och han kommer nog alltid att förbli det. Grattis i förskott lillebror! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0