Bara bullar

Det är fredag kväll och jag börjar bli redo för sängen, sen om man tar sig i säng i god tid är ju en annan femma. Idag har man hållt igång nästan från då man klev upp vid tio även om man vid vissa stunder har tagit det lugnt. Dagen började med att jag gick hem till mamma och ringde försäkringskassan för att kolla upp lite saker angående mitt bostadsbidrag inför skolan, som tur var kommer det inte att rubbas alls. Lite senare efter att alla ätit lunch åkte jag, mamma, Emil och Eve till Obs för att leta efter jordgubbar till min födelsedagstårta. Väl framme så hade dom inga framme men efter en stund togs det fram några lådor från lagret. Hon sa rakt ut att jordgubbarna inte var så bra och ställde tillbaka dom på lagret då jag valt mina lådor och ändå behövde jag betala fullt pris. När vi var klar på Obs området åkte vi ner till centrala stan för att släppa av Emil vid hamnmagasinet och sen fortsatte vi hem till Sävar. Första anhalten blev Ica och man kan ju undra varför då vi nyss varit på Obs men jag ville hellre köpa mina varor där jag kan hitta dom på en gång och har något hum om priserna. Vi for en snabb sväng hem till mig och packade upp varorna innan vi fortsatte hem till mamma där vi tjejer ställde oss och bakade bullar. Vi har pratat länge om att baka bullar men som mycket annat stannar man oftast vid prat av någon anledning. Lockade i alla fall över mamma till baksugs landet och fick mig bullar till mitt födelsedagsfika på söndag, perfekt!

Sen var planerna att gå hem och göra min kinagryta men det blev så att jag åt middag med mamma och Eve, det bjöds på parisare. Ett tag efter det följde mamma med hem till mig och hjälpte till med grytan, guld värt. När allt var klart och bortplockat passade jag på att gå ut en stund med Mirabelle så hon får lufta pälsen och utforska Sävar som hon får göra allt för sällan tyvärr. Jag borde som sagt gå och lägga mig snart men får se hur det blir med den saken. Imorgon ska jag göra en jordgubbsmousse tårta för första gången, är även första gången jag kommer arbeta med gelatin så det blir intressant. Jag hoppas att allt blir lyckat och att den kommer uppskattas på söndag då jag blir en liten tant. Fått frågan om jag är taggad inför min födelsedag mer än en gång och jag vet faktiskt inte. Är roligt att fylla år i och med allt gott fika, presenterna och alla som kommer för att visa att dom glädjs åt att man finns. Men samtidigt är det inget speciellt med att fylla år längre, åldern blir tillslut bara en siffra. För första året på länge kommer jag inte ha någon födelsedagsfest heller, känns som att den tiden börjar bli förbi. En era är bruten, tråkigt men sant. Tyvärr är det allt för många som är baktunga och anser det jobbigt att komma till Sävar då man måste ordna skjuts hit och dit. För att chockera så är det faktiskt lika jobbigt för mig, men för det måste man väl inte flytta? Nej, ge och ta är min melodi annars får det va.




Det är svårt att fota en rörlig katt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0