I'm a bad babysitter...got my boyfriend in the shower

I fredags steg jag upp just efter klockan åtta på morgonen för att i lugn och ro göra mig färdig till att fara över till andra sidan ån. Kom hem till familjen KPP runt halv tio och just efter tio började deras resa mot Sundsvall och min resa började med mellanmål som bestod av mosad banan. Både mamma och pappa fick en bananpuss var av Agnes innan dom for. När vi hade dukat bort melliset fick Agnes ta sig en tupplur som varade i nästan precis två timmar, själv så låg jag på nedervåningen och halvkollade på tv. Efter att vi båda fått i oss lunch och blivit fina så kom mormor och hämtade upp oss för en tur till stan bara för att. På andra gården mötte vi lillamoster som också följde med. Gick bara bra att gå på stan, jag fick en tunika av mamma och Eve fick ett par skor. Lite senare satt vi oss ner för att äta mjukglass som Agnes fick smaka lite av men mest fick hon sitt eget mellis som bestod av yoghurt. Den lilla damen ogillar att ligga på skötbord nu förtiden speciellt då det inte är hemma så en stund trodde jag nästan att någon skulle larma polisen för barnmisshandel, vi hördes nog över hela MVG. När det bar av hemåt somnade Agnes i bilen en stund och sen när vi kom hem var det middags dags. Allt flöt på riktigt bra och Agnes var på bra humör, vi gick även ut och gungade en stund allihop. När jag hade fått Agnes att somna startade vi vuxna tjejer filmen Bröllopsduellen. Agnes sov från 20.15 till 06.57 så man kan ju tycka att jag skulle fått sova, men icket! Man är så dum och tror att man inte ska höra hon om hon vaknar fastän jag vaknar av att en mus fiser. Lilla mamman i mig som dök upp på för tidigt besök?

Lördags morgonen flöt på lika bra förutom några ledsna miner då och då. Det är något med bäbisar och att byta humör var tredje sekund ibland tror jag. Passade på att fota Agnes med KPP's systemkamera på morgonen så jag får hoppas att det blev några bra bilder, lär mig aldrig kameran! Ett tag efter klockan tio kom min avlösning i form av pappa (morfar) och Kajsa. Jag stannade kvar en stund och åt lunch tills mamma kom tillbaka med bilstolen så då kunde jag passa på att åka bil hem och hinna vila en stund innan Britt-Mari kom. Jag steg upp några minuter innan Britt-Mari kom hem till mig och vi gick direkt iväg till Ica för att köpa lunch, det slutade med att vi fastnade före Ica och åt lunch på puben. Jag åt en ciao ciao för att äta någon annan pizza än vad man brukar men den var inte så speciell, mest massa fett som skvalpa omkring. När vi ätit upp gick vi in på Ica för att handla till kvällens middag, där inne mötte vi även min lillebror som vi åt glass med då vi hade handlat klar. Han var även snäll och körde hem en påse på moppen hem till mig då den var så tung. Vi umgicks tills det var dags för han att åka hem till pappa och äta middag. Min kväll med Britt-Mari bestod av god mat, go fika och en promenad med Mirabelle, fick även en väldigt snäll komplimang angående min viktnergång; "Jag var tvungen att kolla mer än en gång om det var du och det var det! Hur mycket har du gått ner nu?"  Kvällen flöt senare vidare i soffan ett tag innan det var dags att sova.

Bilder på Agnes och mer bilder från Gammlia kommer att dyka upp inom snar framtid så håll ögonen öppna. Apropå allt och ingenting, är det någon som känner igen rubriken?




Första bilden på mig och Agnes <3


Kommentarer
Postat av: Sophie

Den låten är ju asbra =P

2011-08-03 @ 19:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0