Pust, stånk och stön

Igår var ingen bra dag alls, oj vilken dyster början. Hade mitt sista prov i NK B och det kändes som att det gick käpprätt åt skogen, jag gjorde mitt bästa men har inte haft samma ork till att studera som annars. Skulle snabba mig till bussen och småjoggade till och med några snuttar men missade bussen med en minut. Sen att jag har ont i benen sen flytten förra helgen gjorde ingenting bättre, vet inte om jag fått någon inflammation eller så. Bröt ihop mitt i stan i allafall och kände mig som en fåntratt, hade tur att pappa slutade just efter 11 så fick komma hem någorlunda tidigare. Hem och hem, men man säger ju home is where your heart is. Har bott hos mamma den här veckan i och med att mitt bohag har stått i ett kallförråd hos pappa kusin, blev inte hos farmor skönt nog. Gick snabbt att få flytta bohaget inom Sävar första svängen.

Idag flyttade vi in mitt bohag i lägenheten i stan och jisses vad man missbedömt. Ena soffan blir det att krama adjö åt och så måste jag ordna något litet köksbord. Men nu är flytten gjord i alla fall, har verkligen tur att man har de i sin närhet som ställer upp. Är i Sävar nu och åker in till stan imorgon, redan less? Man kan i allafall tro det men då det känts så upp och ner med flytten och lägenheten praktiskt taget skriker kaos just nu så är det skönt att få vila en kväll på en tom yta istället för en proppfull. Blir att börja packa upp och in i skåpar nu imorgon och under veckan som kommer, samtidigt behöver jag studera som en fåntratt då jag har prov på torsdag och en etik diskussion på onsdag. Vecka 50 har jag en bokredovisning som ska göras på måndag morgon så den måste jag komma igång med också. Har gjort engelska nationella klart nu, blir intressant att få höra resultatet, aldrig känt mig så ringrostig som jag gjorde då.

Apropå lägenheten så är jag väldigt besviken på de som bodde där före mig, de fick lov att städa två gånger för att det var för dåligt men ändå var det jättedåligt gjort. Får timmar av Bostaden men det känns samtidigt jobbigt då man redan slitit med en lägenhet, nu ska man slita med en till för det är verkligen dåligt gjort. Även fast det är 20 kvm mindre så kommer jag nog trivas tillslut så fort man får bort det som inte ska vara där. Har planer på att ordna en fin jullslinga att ha på balkongen också så blir kanske en sväng på Rusta till veckan. Från och med idag är jag stadsbo på riktigt, nu får man bara vänta och ser hur det kommer fungera. Wish me luck!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0