Lördags mys

Som planerat blev det Agnes gos idag vilket var riktigt underbart! Hon har blivit så stor lilltrollet vårat så att det inte är sant. Hon väger 4,8 kilo och är 57 cm lång vilket är ganska stor skillnad motför när hon föddes. Vi var alla samlade hemma hos pappa för att umgås och äta middag tillsammans vilket har varit väldigt trevligt. Vi bjöds på kotlettrad, klyftpotatis med morot och plasternacka, gräddsås och bearnaisesås. Att det var gott märktes ganska fort eftersom ingen nästan sa något under middagen vilket är väldigt ovanligt, sen att vi alla var väldigt hungriga märktes eftersom maten tog slut vilket den nästan aldrig gör. Till efterrätt fick vi varsin bit mandeltårta! Vi blev kvar ett bra tag och såg början på Melodifestivalen, vilket skämt! Kläderna, sången med mera, vart är Melodifestivalen påväg? När jag kom hem åt jag upp min sista chokladpudding samtidigt som jag såg Freaky Friday, det är en väldigt bra och härlig film. Resten av kvällen/natten blir det bara lugnt, imorgon ska jag gå över till mamma och sy upp mina nya jeans så jag får börja använda dom innan jag börjar i stan. Känns alltid bra att ha fräscha hela kläder då man ska på något nytt, helst hade jag velat klippa luggen före också men Attityd är lite problematiska på det viset att man inte kan boka en lugg klipptid via internet, befängt! Då det finns med under prislistan borde man väl även kunna boka? Ska försöka hinna gå förbi där på måndag efter min första dag på Access och hoppas att dom har en tid inom snar framtid. Sist tog det bara tio minuter så någonstans borde dom kunna trycka in en tid för min hemskt för långa lugg.

Jag har varit väldigt dålig på senaste tiden att lägga mig i tid och det känns inte så bra då jag ska börja stiga upp två timmar tidigare än vanligt och även ha fulldag varje dag. Blir intressant att se hur mycket man orkar, ska kämpa med att lägga mig i bra tid för att orka med så mycket som möjligt. Blir mycket bussåkande framöver, fram och tillbaka vissa dagar beroende på när jag träffar Maria och så. Dom dagarna kommer jag hinna vara hemma ca 50 minuter innan det bär in tillbaka till stan igen så blir att se till att man har mat som går snabbt att värma upp. Allt blir annorlunda, på måndag får jag även höra ett besked angående en sak. Det har med mitt paket och göra och jag vill inte prata för mycket om det beroende på hur allt blir. Så vi får se, hålla tummarna!




Kommentarer
Postat av: EmmaKP

Älsklings Pangisen <3

2011-02-06 @ 10:08:16
URL: http://emmakp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0