Cupcake

När jag klev upp imorse kände jag på en gång att jag inte hade så mycket kraft i kroppen sen den sömnlösa natten men blev lite piggare då jag ätit frukost och idag ville jag ju inte missa praktiken eftersom jag skulle baka. Idag har jag bakat cupcakes för första gången! Blev choklad cupcake med rosa frosting på det toppade jag med violströssel, härligt härligt! Blev väldigt uppskattat att jag bakade mjölkfritt också eftersom det finns laktosintoleranta bland oss som brukar äta lunch tillsammans. Kände mig ganska stolt när jag ställde fram mina cupcakes på bordet, kanske överdrivet stolt men vad gör det. Cupcakes är i alla fall något jag kommer fortsätta baka och jag ska även ge mig på fyllning. Efter att lunchen var bortstädad kände jag att mina krafter började sina, blev svimfärdig och varm om vartannat och väldigt trött. Tog det lugnt en stund innan jag begav mig hemåt för att första svänga in en snabb visist på Ica. Köpte 50's coca-cola till mamma och en pepsi max till mig då jag skulle ta med mig en cupcake och bjuda på.

Kändes som att jag dog en liten stund då jag väl kommit fram och fått ta av mig ytterkläderna, efter ett tag återkom krafterna igen även om jag var väldigt seg i huvudet. Jag fick syn på Yatzy och ville spela ett parti och det tackade inte mamma nej till. Faktiskt så gjorde hon att vi spelade mer än en omgång. Vid två tillfällen slog vi samma tärningssiffror efter varann så vi började tro att Djävulen satt under bordet. Jag hade protokollet och skulle därför räkna ut poängen vilket inte gick så bra. Skulle räkna från 79 och uppåt, blev att jag tog till fingrarna och på efter fjärde fingret lät det. 79..50, 51. Ja, kan ju säga att vi fick oss ett gott skratt och det slutade med att jag tog till miniräknaren, ibland försvinner siffrorna i huvudet så det är inte min starka sida. Lite senare kom Kent ut och det blev att jag åt middag tillsammans med dom, blev att vi beställde från Rapido. Ingen av oss var pigg nog för att stå framför spisen. Även om det är en vacker syn enligt min kusin med kvinnor framför köksbänken. Han retade mig lite smått på det viset på praktiken. Jag flinade bara och sa att han kommer sakna mig så mycket efter min sista vecka på praktiken. Ingen mer Erica som lagar lunch eller håller borta kaffefläckar och dylikt.

Ikväll har jag tagit det lugnt, tagit en dusch och vilat i soffan. Imorgon blir det att åka in till stan och möta upp lillasyster. Vi ska även träffa Britt-Mari en stund och hjälpa henne att välja ut nya glasögon, sen ska jag leta nya jeans då mina är trasigare än en trasig trasa.



Är dom söta eller är dom söta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0