Dygna

Har börjat vakna till liv igen efter nattens Agnes vakt, det blev så att jag stannade kvar tills just efter klockan 07.00 imorse, var vaken hela dygnet så att säga vilket faktiskt gick bra. Våran kväll började med att lillasyster följde med mig upp efter att jag hämtat nattmackor hemma hos mamma, då såg vi alla filmen Megamind tillsammans, den var riktigt rolig! Ett tag efter att den hade slutat gick Eve ner till mamma igen för att leta upp sin säng och storasyster gick och la sig i sovrummet för att få förhoppningsvis sova en hel natt. Jag och pappa Lars blev kvar i vardagsrummet och vi såg ett antal avsnitt av Scare tacticts vilket vara väldigt underhållande, scare you later! Var himmelriket för mig att få använda programbiblioteket på deras digitalbox då man inte har sånt lyx hemma, sa åt Lars att försöka sova och sen startade jag Alice i underlandet med Johnny Depp. Första omgången så sov Agnes i hela tre timmar sen åt hon väldigt bra också och gav oss en fin överraskning i blöjan. Var skönt att Lars vaknade första omgången då delade vi upp det och tog lite av varje var vilket gjorde att jag slapp känna mig så nervös. Under tiden hade jag hunnit börja se en ny film vid namn Whip it som jag också tycker var väldigt bra. Lars var vaken ett tag och sen när han somnade om startade jag filmen Min fru är en utomjording, gammal klassiker helt klart! När den var slut vaknade Agnes igen och nu var klockan runt 06.30, så alltså sov hon två timmar och sen åt hon väldigt bra igen. I samma veva steg Emma upp och då blev Agnes på lite dåligt humör så då fick hon gosa med mamma och ta det lugnt. Själv gick jag hem för att lägga mig i sängen, var förbi nere hos mamma en sväng först. Jag kom hem runt 07.40 och la mig därikring också, vaknade då och då men låg till 16.00.

Var en riktigt rolig upplevelse att få ha ansvaret under natten och kunna hjälpa till så att mamma och pappa fick sova någorlunda bra i alla fall, det hoppas jag i alla fall att dom gjorde. Nu börjar jag känna mig lite hungrig så ska faktiskt börja ta tag i matlagningen kycklinggryta med gourmétsås, hemma hos oss heter den dock den vita kycklinggrytan. Väldigt snabb, lyxig och god gryta. Bara att skrika till ifall ni är sugen på receptet, nu är det matlagningsdags!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0