Nacho (wo)man

Idag blev det tacogratäng på lunchen, mums mums! Snabb och enkel mat är det som gäller på onsdagar då jag ska med bussen in till stan för mina möten med psykologen.

Köttfärs
Krossade tomater
Tacokrydda

Creme fraiche
Philadelphia ost
Riven ost

Bryn köttfärsen, blanda samman med krossade tomater och tacokrydda. Blanda samman creme fraiche och philadelphia och bred över köttfärsen. Strö över riven ost och in i ugnen (ca 225) tills osten får en fin färg. Som tillbehör har man nachos och man kan även göra en grönsallad.

Är kusin Andreas som har öppnat upp mina ögon för denna rätt och den är så god! Efter lunchen tog jag bussen in till stan som sagt, kommer alltid fram väldigt tidigt motför min inbokade session men finns inte så mycket att göra åt det. Har börjat hoppa av en hållplats tidigare och går direkt till mottagningen istället för att sitta på sjukhuset en lång stund. Har börjat läsa boken Äcklig igen, har skrivit om den tidigare och den är riktigt bra. Varför jag läser om böcker igen är för att jag inte har ork att låna hem några och har inte råd att köpa hem några för den delen heller. Har på senare tid börjat känna mig mer positiv och är folk i min omgivning som har sagt mycket att jag lättare tar åt mig saker nu och inte bara ser svart. På min hemläxa ser man också det som mönster att det går uppåt i humöret fastän jag har problem med trötthet och vise versa nu förtiden. Beundransvärt enligt min psykolog och såna ord älskar jag att få höra. Det känns nästan som att man skuttar på små moln då man får höra sånt, tror det betyder att jag kunnat börja ta åt mig mer och mer komplimanger. I alla fall angående mitt beteende, utseende får bli en senare sak att ta tag i. När jag kom hem tog jag tag i tvätten som vanligt på onsdagar och när det var klart tog jag mig en efterlängtad dusch. I natt är det jag som sover nyduschad i renbäddad säng, himmelriket! Hann bädda rent redan imorse så har inte behövt tänka på det efter en heldag med annat i tankarna.

Imorgon är det inplanerat att jag ska vara Agnes vakt då det behövs lite avlastning då hon sover så dåligt på grund av sitt magonda. Stackars lilla bäbis mage! Får se om det blir så ifall föräldrarna inte ändrat sig angående allt, skulle i alla fall vara en riktigt rolig upplevelse men känner mig samtidigt väldigt nervös. Matning och det har jag kolla på men är ju 100 år sen jag bytte bäbisblöja, det var på lillebror och då gjorde jag säkerligen inte allt jobb själv eftersom jag bara var sju år gammal, jisses vad tiden springer iväg. Med det säger jag god natt, den här gamla papegojan behöver sin sömn för att orka med morgondagen som komma skall.



Jag och lilla Agnes, fast nu är hon inte riktigt sådär liten. För ovanlighetens
skull ser jag ut som en liten ledsen valp, cute? Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0