Svar på kommentar

Postat av:

Måste säga att jag håller med dig i mycket, men är så less på alla som skyller sin vikt på nån sjukdom. Alla som jag prata med som har ohälsosamt mycket fett på kroppen skyller på ditten och datten... Det är inte lätt att gå ner i vikt, nej. Men man måste börja någonstans, men det är ju mycket lättare att skylla på nått annat, än sig själv..

2011-01-03 @ 14:01:55

Jag håller helt klart med om att många människor skyller sina problem på andra saker istället för att ta tag i det. Dessa människor behöver helt klart mer stöd än dom som kan säga; Nej nu jävlar ska jag klara det här! Tyvärr så fungerar många människor på det viset, man skjuter upp saker, man skyller ifrån sig på andra orsaker utan att ens försöka. Det gäller inte bara mot övervikt utan mot allt som är svårt här i livet. Jag vet faktiskt inte vad man som person själv kan göra för att hjälpa till att stötta på rätt sätt. Man måste försöka tro på sig själv och på sina medmänniskor, livet är inte en dans på rosor. Personligen då det gäller mig själv angående självförtroende och ja allting som är jobbigt i livet har jag stöttande ord jag kan läsa. Har även planer på att skriva upp dessa ord här hemma i lägenheten så att jag ser dom när jag behöver dom. Det kan vara ett förslag från mig i alla fall, skriv upp stöttande ord. Sätt upp dessa ord där du ser dom ofta, läs dom högt för dig själv. 

"Det är du som bestämmer om du ska lyckas"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0