Ring..riiing..

Idag har jag haft praktik som vanligt, men blev inte en helt vanlig praktikdag för det. Då jag ätit gick jag och satt mig vid en av datorerna då jag skulle stanna kvar tills jag och Henrik skulle åka in till stan och ha möte med Maria. Mitt i allt surfande så ringde min mobil och det var ett nummer jag inte kände igen. Svarade hallå som vanligt och fick frågan om jag var jag. Han presenterade sig vid namn, bostadsort och ålder. Han hade via Norrlandskontakten sett mina bilder på Pixbox och ville då ringa och berätta hur fin jag är etc. etc. Var inte ute efter att ragga då han var sin flickvän trogen men ville så gärna berätta hur fin jag var. Han frågade även om det fanns någon annan som var lika galen som han som sökt upp mitt nummer och nej det finns inte. Jag har inget emot att vara trevlig och sådär, men en karl på 45 år med stadigt förhållande, skulle verkligen hans flickvän uppskatta det där samtalet även om det var oskyldigt menat? Jag skulle inte ha översyn med att min pojkvän gjorde det, tur man inte har någon så man slipper allla dessa bekymmer just nu.

Ett tag senare mötte jag upp Henrik på parkeringen och vi for vidare till stan för att träffa Maria på Café Station, vilket jag såg idag stavas med K, inget jag har tänkt på under alla dessa år. Blev lite snöbergsklättrande för mig och Henrik då vi blev inlurade i en snömur, men så går det ibland. Man brände bara några kalorier innan man fikade säg. Jag tog en jordgubbscheescake och njöt verkligen av den! Mötet handlade i alla fall om hur jag och Maria tyckte om våran kontakt, om det gav något och om vi skulle fortsätta träffas. Eftersom det är så struligt för mig med busstider har vi nu bestämt oss för att träffas varannan vecka istället för varje. Sen ha kontakt varje vecka via telefon eller msn, vilket som vi nu känner för. Maria tog även upp om hur det skulle se ut ifall jag skulle vilja börja träna och då kom vi in på att Zumba kanske är något hon och jag ska testa på. Jag har ju inte rört mig på länge men just Zumba har jag varit sugen på fastän det sägs vara jobbigt. Jag älskar att skaka på mina lurviga och kommer man in i det så klarar man nog mer och mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0