Girls girls girls...

I lördags hade vi tjejer i familjen en tjej dag och kväll. Vi började med en heldag på stan och hann med massor av affärer och även mjukglass! Jag köpte en jättesnygg tröja som jag blev kär i, har så få plagg nu som jag verkligen tycker om och vill bära. När vi kommit hem från stan startade mamma upp grillen inför kvällens middag som bestod av fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker. Maten var gudomligt god och till efterrätt åt vi kola/choklad pudding. Precis när jag började med LCHF såg jag att Ica tagit in Jacky kola pudding vilket inte funnits på flera år så jag bad om det till efterrätt. Den var inte lika god som jag minns men blev en nostalgi känsla över det hela i allafall. Till puddingen så såg vi filmen Dream Girls som vi har velat se länge. En bra film med mycket känslor som kom tillrätta med hjälp av skådespelarna.

Blev en ganska sen kväll och när filmen var slut började vi alla dra oss mot sängarna. Emma följde med hem till mig och sov över så vi satt i sofforna och pratade i någon timme innan vi la oss. När vi vaknade dagen efter så gjorde jag i ordning varma mackor till lunch. Var tänkt att vi skulle äta det under lördagskvällen men då allting blev senare än tänkt så fick jag och Emma med oss ingredienserna hem istället, det var snällt gjort av mamma.

Kort sammanfattat kan man ju säga att vi haft en underbar dag och kväll tillsammans, lillebror Emil var självklart med under middagen men tjej film ville han inte se så han gick in på sitt rum istället. Det här måste vi göra oftare!




Kommentarer
Postat av: maria

Vad smal du har blivit!:D

2011-06-06 @ 23:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0