Balcony Horror

Igår fick jag det konstaterat att det är farligt att putsa fönster, i allafall utan mobil och låst ytterdörr. Jag ställde mig i godan ro ute på balkongen för att putsa balkongdörrs fönstret. Jag har det sorts fönster som dom flesta har, man delar på dom och putsar insidan också. Delade balkongdörren som jag gjort förr, problemet var bara att den här gången blåste den bakre delen igen och kilades fast i dörröppningen. Så där stod jag utelåst på balkongen i klädd nattlinne och shorts, utan varken mobil eller olåst ytterdörr. Behöll lugnet och tänkte; Tur att jag har utemöbler i alla fall. Mirabelle däremot höll på få panik på andra sidan fönstret och försökte ta sig ut men det gick ju inte alls. Hade väldigt tur i och med att grannen under mig satt ute, annars hade jag vackert fått stå på balkongen tills jag sett något liv ute på gården vilket sällan sker på en söndag. Min granne ringde till min mamma som har extra nyckel hit och efter några minuter var jag fri från skräckens balkong.

Nu har jag i alla fall vårstädade fönster och fräscha ljusa gardiner, tyvärr är ju ena kökslängden fortfarande sne men jag ska vänta med att köpa nya gardiner. Finns viktigare saker här i livet än att byte ut en väldigt sne panellängd.

För att sammanfatta det hela säger jag; Testa inte det här hemma!



Maj -10
Fått överta Emma och Lars dynor, bild på det kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0