Efter plugget

Efter plugget sitter man med ännu mer plugg. Ibland känns det som att man andas, äter och tänker studier hela tiden. Samtidigt som det är jätteroligt att studera så är det lite jobbigt då det är så mycket på en gång. Är ofta man längtar tillbaka på den tiden då man bodde hemma och slapp tänka på allt som har med just hemmet att göra. Idag gjorde vi laborationer igen på NK B men nu ska vi göra två laborations rapporter också, jikes! Hamnade i en bra grupp och vi hann diskutera det viktigaste i laborationerna så att göra rapporterna blir nog inget problem alls. Apropå NK B, hade ju prov i fredags på kurs 1 av 3. Kurs 1 bestod av kemi, mycket atomer, fotosyntes, cellandning osv. Jag kan ärligt talat säga att jag gjorde inte så mycket annat än att läsa, läsa, läsa. På fredags morgonen steg jag upp klockan fem för att kunna läsa på en timme, äta frukost och klä på mig sen läsa resten på bussen in. Är faktiskt väldigt nöjd med mitt resultat samtidigt som jag är lite besviken på mig själv. VG låg på 39 poäng och jag hade 37 poänge. Det jag är besviken är på att dom två poängen hade jag kunnat haft om jag inte råkat skriva fel. Jag läste frågan och förstod den precis, ändå skriver jag om vart stärkelsen bryts ner och inte om proteinet, hallå? Kändes lite bättre då min fröken sa att jag hade fått klart VG i slutbetyg om hon satt betyg på mig nu, att jag skulle se mitt prov som VG även om jag var lite under. Det som gäller nu är att fortsätta lika bra, det är bara att tuta och köra! Går också bra i Mänken, fått Mycket bra på två inlämnade arbeten av tre vilket känns jätteroligt. Imorgon får jag förhoppningsvis veta hur det gick att skriva om novellen vi läst på engelskan, blir intressant. Grammatik är verkligen inte min starka sida.

Apropå allt och ingenting, igår gick jag och Emma hem till mamma innan vi inledde våran tv kväll. Hos mamma blev det bullar och Eves nybakade blåbärsmuffins! Vi borde helt klart sitta ner sådär igen och bara vara med varandra.

Idag efter skolan mötte jag upp Britt-Mari och Sara, först hamnade vi på Frasses för lunch och sen gick vi runt på stan tills alla kände sig helt slut. Jag testade ett par dyra men troligtvis bra par vinterskor. Nu är det ju tyvärr så att skor som tål all väder och vind aldrig är fina skor, men det är alltid värt att slippa frysa om fötterna. Viktigast är att lägga pengar på bra skor. På vintern går kvalitet före skönhet även om man vill eller inte. Man måste helt enkelt tänka steget längre ibland. När jag kom hem satt jag mig och gjorde NK B läxan som ska vara klar på fredag, innan det satte jag även igång tvätten. Efter middagen gick jag ner i tvättstugan och fick till min förtjusning se att tvättmaskinen inte centifigurerat, heter det så? Givetvis var det också maskinen med tröjor och sånt. Trosor torkar ju ganska fort även om dom är blöta så varför inte den maskinen?

Har nyss skrivit klart och skickat in ännu ett arbete till Mänken, imorgon bitti ska jag fortsätta på det sista inlämningsarbetet. Efter det har jag ett arbete och ett prov kvar vilket kommer att gå kanon! Det har i alla fall jag bestämt men dom få gånger jag mött min fröken så har jag då bara fått höra positiva kommentarer och hon verkar nöjd så det tackar då jag för. Nu börjar klockan bli ganska mycket och även om jag tänkt sitta uppe lite längre ikväll i hopp om att få sova någon timme längre så måste jag gå till tvättstugan och hämta min säkert blöta tvätt. Har inga nya bilder men slänger in en bild på en pläd jag köpte för några veckor sen. Den heter mysis och jag köpte den på Coop Forum för 249 :- Helt klart den bästa pläden någonsin, när jag la mig under den första gången för att vila kändes det som jag låg bland mjuka moln.


 
Pläden är mörkare än vad bilden visar, tack vare solsken ser den ljusare ut,
den är mer plommon än cerise.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0