Back to school

Sista kvällen av frihet eller hur var det nu? Imorgon börjar skolan igen, eller ja tekniskt sett börjat allt på tisdag eftersom det är först då lektionerna drar igång. Men eftersom skolan har gjort om kursplanen och allt som hör där till tänkte jag att det kunde vara bra att närvara på informationen. Efter informationen hade jag tänkt gå runt och prata med lärarna om vilka böcker det blir och så vidare. Intressant eller hur? Måste även ta tag i att prata med en studievägledare då jag fick tipset av en person att söka till universitetet redan nu med lovord om att komplettera, men då undrar jag ju självklart om man kan det när jag inte har slutbetyg. Måste också ta reda på datum när jag måste vara klar med 150 poäng för att kunna söka till universitetet i tid för det handlar ju inte bara om att jag gör allt rätt. Lärarna ska sätta betyg i god tid och de som skickar betyget ska göra det i god tid också. Jisses! Jag vill verkligen hinna söka till vårterminen på universitetet då det har varit mitt mål sen hösten 2011 då jag började på komvux. Jag som är en planerare ut i fingerspetsarna blir lite rubbad inombords om mitt mål blir rubbat, för vad ska jag göra då? Även om jag är en planerare så vet jag inte vad som händer om jag inte kommer in nu till våren. Jobb, flytta, ja allt vad det nu kan bli.

Förhoppningsvis löser sig strulet med Csn snart också, ska ju helst ha skrivit under en studieförsäkran redan men jag vill inte skriva under något som är felaktigt enligt mig. Csn ska enligt Viva vägledning nu kunna se att jag ska läsa 100 % och inte 75 %. Vilket strul det blir bara för att jag ska läsa fyra kurser på komvux och en kurs via Hermods. Det ska inte vara svårt att studera, sluta skräm bort framtida elever! Nu överdrev jag lite, ingen blir nog bortskrämd men nog är det jobbigt att ingenting ska funka som det sägs att det ska funka. När det gäller sånt här kan jag få lite panik och bli stressad men försöker att intala mig hela tiden att det löser sig tillslut. Det mesta brukar ju ändå lösa sig på något vis så varför inte mitt bekymmer, eller hur? Just nu är jag ganska peppad på att få börja plugga, eftersom jag bara har en schemalagd kurs måste jag göra ett eget schema för de andra fyra kurserna. Bara det gör att jag vill börja nu nu nu, men är lite onödigt att börja tänka ut ett schema innan jag vet hur kurserna ser ut och vilken plan lärarna har. Den enda planen jag har nu är ju som sagt att få ihop 150 poäng i tid så att jag kan söka till universitetet. Måste även prata om högskoleprovet med någon vägledare eftersom det är efter universitets slutdatum. Det gör mig lite förvirrad, så jag behöver lite klartecken för att kunna sätta mig ner och göra en bra plan så att allt ska kunna flyta på bra. Till jul ska jag få putsa upp min studentmössa för då ska det vara på riktigt! Borde kanske uppdatera med en ny studentbild då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0