1 December

Idag är jag lite trött, det kan nog bero på min gårdag och min morgon.
 
Igår var det som sagt fredag, vet inte om någon missade det? Min morgon började med företagsekonomi men den här gången var vi i en datasal eftersom vi skulle lägga in bokföringar via dator. Det gick faktiskt bra och verkade inte allt för svårt, i allfall inte så som vi gjorde. Dyker komplikationer upp blir det nog svårare däremot. När jag kom hem efter skolan var det lunch som gällde, sen ville jag sova! Jag sa däremot nej till min trötthet och började småstäda lite här hemma inför första advent. Resten får göras på söndag eftersom Britt-Mari skulle dyka upp då jag började bli klar med dammtorkningen. När hon hade dykt upp tog vi all min gamla pant och sa hej då till den på Ica, sen så handlade vi inför kvällens middag som bestod av hemmagjord pizza. Har äntligen köpt en kavel, hur kan man vara utan en kavel? Jag har varit utan sen jag flyttade hemifrån 2009. Pizzan blev i allafall väldigt bra och för en gångs skull lyckades jag bättre med degen. Jag måste alltid laga min deg men den här gången ordnade jag mest bara kanterna. Under kvällens gång så hann vi med filmerna Big och Tummelisa, fick även håret flätat då vi har planer ikväll också. Jag kan fläta mitt hår själv men blir aldrig riktigt bra, så varför inte låta någon som älskar det göra det?
 
Britt-Mari åkte hem där vid två tiden och jag tänkte att Fraiser vore perfekt innan sängdags. Men planerna ändrades då en granne i ett annat hus bjöd över mig för att snacka skit. Natten blev alltså lite senare än tänkt och imorse steg jag upp vid 08.40 för att hinna se första avsnittet på julkalendern. Mysteriet på Greveholm är en av mina gamla favoriter så självsklart måste jag se uppföljaren! Eftersom jag och Britt-Mari har planer ikväll så blev det att jag såg det nu på morgonen istället. Ikväll ska vi ut och äta på Allstar, jag ska bli bjuden på det istället för We love the 90's som inte blev av. Har dock sagt att hon slipper sjunga någon födelsedagssång eftersom det är ett tag sen jag fyllde år nu.
 
Nu börjar det bli dags att klä på sig, ha en trevlig första december!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0