Ledigheter

Om några timmar är ledigheten slut, suck. Den här helgen har jag bara fokuserat på mig själv och de mina men kommer nog att öppna någon bok innan sängdags i alla fall. I fredags var jag hos Britt-Mari, precis som förra veckan. Däremot så slapp jag hamna i chocktillstånd förra veckan, jag hade tagit för mig av god maten och börjat röra om lite smått. Plötsligt från ingenstans så smäller det till och tallriken har gått av mitt itu? Hur ofta händer det egentligen? Fick en ny tallrik och ny mat men skaket i händerna var kvar ganska länge. Blev även uppringd av en granne som tagit reda på mitt nummer. Hon verkade helt säker på att ett oljud likt en väckarklocka kom hemifrån mig, hon hade knackat på men inte fått något svar, kanske inte så konstigt då jag inte var hemma då. Hon hade även hört oljudet kvällen före men då hade då ingen varit och knackat på för den tiden satt jag och pratade med Johan i telefon. Jag förklarade att jag inte ens äger en klocka men det verkade vara hemifrån mig det lät i alla fall. Tillslut la vi på så får väl se om hon ringer upp någon fler gång. Vi avslutade våran fredag kväll med filmen Bridesmaids, mjam mjam mjam!

I lördags blev jag upphämtad av mamma och Emil, innan vi åkte vidare på våra ärenden hämtade vi upp Eve på Böleäng och sen fortsatte vi vidare till mc donalds på Ersboda, sen även Jysk och Rusta. Väl i Sävar igen blev jag avsläppt hemma hos Emma och Lars där pappa var barnvakt då föräldrarna i huset var på middag i stan. Efter att vi fått i Agnes middag så fick pappa lov att skjutsa in en av mina fastrar till stan då hon lånat volvon ett tag. Agnes humör skiftade lika snabbt som klockan sa tick tack, ena stunden var hon jätteglad och ena stunden jätteledsen. Även när jag busade med henne så skrattade hon och grät samtidigt. När pappa kom tillbaka gjorde han middag åt oss två vilket satt riktigt fint! Han gick sen hem ett tag efter att Emma och Lars hade kommit hem. Våran kväll fortsatte med att Emil kom ut och vi såg filmen Psalm 21. Riktigt bra för att vara en svensk skräckis faktiskt. Vid ett tiden tog jag mitt pick och pack hem till pappa där jag tillbringade natten istället för att åka hem hit till Berget.

Idag så klev jag upp för tidigt egentligen men har problem med sömnen igen. Är oftast ingen idé att jag försöker somna om på morgonen för då drömmer jag antigen mardrömmar eller liknande och vaknar upp ledsen, deprimerad, sliten och så vidare. Blev istället att jag la mig i soffan med täcke och kudde och kollade på en serie med pappa via hans box, den var riktigt bra men minns inte vad den hette, First person något tror jag. Pappa skulle skjutsa in Eve till stan före tolv så då passade jag på att åka med hem till mamma då hon skulle hämta Eve i stan senare och då även skjutsa hem mig. Väl hemma så har jag duschat, bäddat rent i sängen och så gjort en inte helt 100 %ig middag då jag saknade bröd. Känner att jag skulle vilja göra jättemycket här hemma, storstäda, putsa fönster, byta gardiner och allt man kan tänka sig men det är nog lite svårt. Har inte ens köpt hem allt i inredningsväg jag vill ha, men jag är ett steg närmre då jag har köpt en badrumsmatta! Har kakel golv både i toalett rummet och i hallen så har planer på en liten hallmatta också. Fast det kanske inte heter kakel, men påminner om det och blir iskallt!




Tummen upp för den nya mattan, eller ska vi säga tassen?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för födelsedagskorten barnen fick! : )

2012-02-07 @ 19:29:04
URL: http://ortstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0