H som i hjärta

Jag har varit frånvarande ett bra tag då jag har varit norrut i en vecka, kom hem tisdag kväll. Som man säkert kan förstå har jag varit uppe hos min älskade älskling. Det har varit full rulle hela veckan, vi har blivit bjuden på god mat hos alla hans syskon och hemma hos hans mamma och pappa. Hemma hos Emma och Sebban blev det tacos, mycket prat och mycket kattungs gosande då de har tre stycken små ulltussar. Hos Hanna beställde vi hem pizza och spelade nintendo wii, det var verkligen svårt! Spelade även wii's version av sing star med Ida-Maria, Hannas äldsta. Hos Anette blev vi bjuden på gott kött med morötter, lök och potti som det heter där uppe, här nere brukar vi säga pären. Hemma i byn har vi blivit bjuden på fläskfile med skivade potatis i vitlök och marinad, blodpalt och köttfärslimpa. Behöver jag nämna att vi fått fika alla gånger också? Har fått börja lära mig lite om renar också vilket känns jätteroligt då jag har lite sameblod i mig. Har varit med och hjälpt till under en indrivning, höll bara upp säckväv men det kanske inte är så bara egentligen. Har även varit med och tittat på under två renskiljningar, en liten hemma på "kontoret" och en större. Blev erbjuden att hjälpa till där också genom att dra renar men prestationsångest som man har vågade jag inte då det var många människor, men öva ska jag! Haft en underbar vecka med Johan och hans familj och längtar verkligen tillbaka. Det är inte ofta man känner sig så hemma hos en familj så fort som jag gjort med Johans, det är så jävla underbart! Förutom mat, fika, tv spel har det också varit mycket filmtittande och gosande. Blir lätt en överdos med gos då man är ifrån varandra som vi två är, men det är alltid lika underbart att få titta in i hans ögon och se kärleken till mig brinna som en eld. Förhoppningsvis känner han av samma värme från mig då jag kan vara rätt het på gröten ibland. Apropå allt och ingenting, i fredags så firade vi våran fem månaders dag, passade perfekt med god maten vi blev bjuden på hemma i byn.

Tågresan upp var däremot inte så rolig. Först så rullade tåget 08.40 istället för 06.13 och givetvis blev det en trång dubbeldäckar buss från Boden. Var framme vid 18 istället för 13, roligt? Tågresan hem gick mycket bättre, tåg båda vägarna och blev bara en kvart försenad. Kämpade på med väskorna och hann med 21.30 bussen hem, men svettigt blev det men väldigt värt det.




Självklart har min dröm om en ren vuxit, velat ha en länge av någon anledning.
Filmade en snutt under den stora renskiljningen, var riktigt roligt att vara nära så många renar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0