Höstlov

 
Tiden går snabbt, den rentav flyger iväg. Förra veckan var det som sagt höstlov och jag passade därför på att åka upp till Purnu till Johan och hans familj, underbart! Under veckans gång kom jag på att det var prick ett år sedan att jag åkte upp dit första gången och träffade de, hujja vad tiden flyger iväg som jag skrev tidigare.Jag kom faktiskt på det då jag satt hemma hos Anette och Jonas och åt tårta då Jonas fyllde år, fick en flashback från då jag åt tårta där förra året.
 
Åter till starten på mitt lov, tåget skulle rulla 06.03 från stationen, hör och häpna det kom precid i tid. Sammanlagt så åker jag fyra tåg och denna resa så var precis alla fyra i tid! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta men riktigt skönt var det i allafall. På tågen upp var det relativt folktomt på tågen så därav kunde jag känna lugnet och njuta av filmerna Spring Breakdown och What's love got to do with it. Väl framme i Gällivare så mötte Johan upp mig och vi åkte vidare till Malmberget då jag längtat ihjäl mig efter Lagunas kycklingkebabtallrik, hallelujah säger jag bara, mums! Efter det for vi vidare till Coop Forum och inhandlade lite finsk grillkorv, långkalsonger och så vidare. Jag var även in en sväng på apoteket och köpte tabletter för min rethosta, nu i skrivande stund kommer jag på att de ligger på micron hemma i byn men men, jag mår ju bättre så det gör ingenting. Väl hemma i byn blev jag välkomnad av familjen och hundarna, den här gången tre istället för två. Nykomlingen heter Nikka, hon är en gråhundsvalp på cirka sex månader nu skulle jag tro. Redan då hon köptes så sa jag till Johan att hon kan få vara min hund eftersom han redan har Bullen. Så, enligt mig är hon min hund, sen om det bara är i min egen värld spelar inte så stor roll.
 
Veckan har bestått av att få träffa nästan alla i min familj där uppe och god mat i mängder! Vi har även roat oss med Sons of anarchy och tv spel. Det sista vi spelade var ett fotbollsspel med Mario, gubbarna åkte hit och dit och man bytte plats på planen lika snabbt. Jag drömde om spelet i två omgångar, jag stressad av spelet? Nej då! Har varit underbart att ha varit uppe igen och fått träffat alla de fina där uppe, har ju saknat de och det så mycket. Har även spelat sällskapsspel, kortspel och fått se gamla hemma filmade filmer. Har fått se Johan som en liten pjuk och oj så söt han var och är.
 
Tillslut så kom ju dagen ingen gillade, jag skulle åka hem. När jag låg i sängen och höll om Johan kramade jag om extra hårt och kände, jag vill inte fara hem! Men det finns ju två sidor av varje mynt. Samtidigt som man vill stanna så vill man åka. Någon som förstår hur jag tänker? Dessa två tåg var också i tid som sagt men resan till Boden sög. Ett ungdomsgäng med killar och ett gäng med småtjejer, ni kan ju gissa vad som hände. Massa gnäll, skrik, skratt, tjat, retande och så vidare. Har väl varit lika idiotisk själv en gång i tiden men jag orkade verkligen inte. Det räckte ju att jag inte var med Johan längre. Framme i Boden så skulle jag äta varmkorv till middag, ja, det var så det var tänkt i allafall. När jag börjar prata om varmkorv så får jag veta att de inte har det längre. What?! Fick köpa dyr färdigmat istället, den var god men för dyr då jag hade planerat en billig middag. Om resan uppåt varit folktom så var denna motsatsen, tåget var överbokat och många fick gå runt i tåget eller stå på samma fläck. Ganska så nöjd över att jag alltid planerar mina resor i bra tid så att jag slipper sådant. Hade aldrig orkat vara platslös vill jag lova, usch och fy.
 
Väl hemma så blev jag välkomnad av en liten katt som verkar ha saknat mig riktigt mycket även om jag vet att hon har haft det jättebra med sin kompis Britt-Mari. Tack så mycket för kattvakten! Fick även lägga märke till att min kropp behövde sömn. Sover man med en vacker karl och tre hundar i samma rum så kan man ju inte sova allt för mycket faktiskt. Första natten hemma så sov jag nästan åtta timmar i sträck, tror inte det har hänt sen jag var tonåring ärligt talat.
 
Nu blev inlägget långt som mina brukar bli i och för sig men nu har jag faktiskt som mest dragit en resume av mitt lov. Skulle jag skriva precis allt skulle det nog bli en bok som pappa brukar kalla mina inlägg för.
 
 
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0