Sick

När förkylningen äntligen börjar att gå över så kommer magsjukan och hälsar på istället. Krafterna sinar rejält då jag bara kan sitta upp kortare stunder. Att stå upp eller gå runt här hemma är nästan helt uteslutet då jag känner av ett tryck runt nacken och yrseln hälsar på.Huvudvärken har också börjat hälsa på vilket nog kan bero på febern som jag verkar ha. Jag flyttade hemifrån 2009 och har fortfarande ingen febertemp mätare, jisses. Har fått i mig mat idag i form av fiskbullar och potatis, känns som en ganska snäll maträtt mot magen och äta bör man. Samtidigt så vill jag inte äta då mitt illamående blir ännu värre men samtidigt så klarar jag mig inte utan energin heller. Förhoppningsvis går den här sjukan över fort men tills dess kommer jag nog inte att orka vara så aktiv. Mitt schema just nu är att läsa Sagan om isfolket och vila så mycket som möjligt. Går även ifrån, ja diet kanske man inte kan kalla det men idag fick pappa komma förbi med en pepsi efter jobbet. Som liten fick jag alltid coca-cola eller pepsi när jag var magsjuk, det sägs vara bra. Riktigt varför vet jag faktiskt inte. Förstår inte varför pappa inte ville stanna en stund och umgås med mig, hehe. Är det någon sjukdom som gör att folk håller avstånd så är det magsjuka. Ibland kan man nästan känna hur vissa gör korstecknet mitt i ansiktet på den. Förutom magen så har jag även ont under tungan, på en strängen så hänger det en slamsa så jag är väldigt öm. Spelar ingen roll om jag pratar, äter eller dricker ont gör det. Förhoppningsvis går det över snart också innan jag tappar humöret helt och hållet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0