Dreams

Jag blir lite lätt irriterad på mig själv när det uppdateras så dåligt. Tid är något jag har gott om nuförtiden men ändå tar jag mig inte tid. Däremot så spelar det stor roll om jag har tid eller om jag har flyt i fingrarna. Ibland när jag börjar skriva kan jag inte sluta men är det tvärtom så vill jag inte skriva för då blir jag inte nöjd med min skrift även om det bara är en text om min vardag.
 
Jag söker fortfarande jobb och nu har det även ordnat sig med sociala. Trodde aldrig att det skulle bli något problem där men av någon anledning så är allt med ekonomi jobbigt och nervositetframkallande för mig. Men så är det ju också i dagens samhälle, det mesta handlar om pengar. Antigen om hur mycket man har eller om hur mycket man kan köpa. Jag skulle till exempel jättegärna vinna en stor vinst och få göra det jag verkligen vill men nu är ju inte det så lätt. De som känner mig vet precis vad jag skulle lägga en stor vinst på, körkort, bil och en nagelterapeut utbildning. Finns mycket man skulle vilja göra, köpa och så vidare men just nu är min framtid väldigt viktig för mig. Tack vare att jag kom igång med att studera och läsa upp till slutbetyget så fortsätter mina planer framåt i tiden. Samtidigt ska man ju leva i nuet och det gör jag också men det skadar ju inte att veta vad man vill heller.
 
Så, vad har hänt sen sist? Inte mycket mer än det gamla vanliga, jag har umgåtts med vänner och familj. Det har varit goda måltider, goda skratt och allt som hör till. Jag och Britt-Mari har även börjat träna zumba via hennes Wii och igår var även Emma med så nu är hon också biten av zumba flugan. Jag själv har blivit jättesugen på att köpa ett Wii men det är ju först när man kan spara ihop till det och först och främst sparar jag till en större säng här hemma så att jag och Johan kan få sova med varandra när vi får vara med varandra. Idag for jag hem till Sävar och umgicks med familjen KPP, har även träffat pappa och mina småsyskon. Det är så roligt att se hur mycket Agnes växer från dag till dag, fysiskt som psykiskt. Hon börjar bli jätteduktig på att säga namn nu även om jag får heta E..ica och Johan får heta Oohaa ungefär. Ikväll sa hon mitt namn om och om igen då hon ville ha min uppmärksamhet så hon börjar självklart lära sig att säger hon någons namn så lyssnar den personen bättre också,
 
Även om jag lever i nuet så kan jag inte låta bli att tänka på min drömframtid ibland. Vill som sagt utbilda mig till fritidspedagog men funderar även på att söka till förskolelärarutbildning också, kan vara bra att ha två alternativ istället för bara ett. Efter utbildningen vill jag självklart börja jobba som det jag är utbildad till. Vill även ha körkort och bil som sagt för det blir lättare för min och Johans relation. Även om vi har flyttat ihop när jag är utbildad så behövs ju alltid ett körkort vart jag än bor. Min och Johans relation, ja även den vill jag ska växa vilket de i min närhet redan vet. Min dröm är att vi får vara nära varandra och bilda en egen familj. När det händer? Det får vi se, det kommer när det kommer och när det kommer så blir det fest!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0