En sen jul

Ja, julen var ju inte sen i år men jag är sen med att skriva om den. Pratade nyligt med Johan att jag skriver vad jag har fått i julklapp varje år här på bloggen. Tji fick jag när jag kollade igenom mina inlägg, missade tydligen att skriva om det i fjol. Det kan nog bero på att jag firade julen med Johan här och sen åkte han hem till nyår. Vi kan skylla på det i allafall! Då kan man ju undra varför jag är så sen med julen nu då, det beror helt enkelt på att Johan kom ner för att fira nyår är med mig och de våra här. Har som vanligt inte suttit så mycket vid datorn då han varit här, konstigt va?Julen 2012 började redan kvällen före julafton kan man säga. Jag umgicks med mamma och spelade bingolotto, tyvärr vann vi inte även om vi var väldigt nära mer än en gång. Fortfarande lite sur över att det drog 16 och 19 istället för 11 så att jag kunde ha fått vinna 500 000, men men. På julaftonsmorgon begav vi oss hem till mamma där vi gjorde oss i ordning. Lite senare hämtade hon upp Eve och Emil så vi kunde äta vår årliga julgrötslunch. Efter lunchen så roade vi oss även med att spela coronne eller hur det nu stavas. Sen bar det vidare hem till familjen KPP där hela familjen möttes upp. Det blev fika, Kalle Anka, julmiddag, julklappar och julgodis.Behöver jag berätta att jag halsade julmust hela julen?
 
Juldagen bestod även av det vanliga, man gjorde sig i ordning och åt julmiddag hemma hos pappa. Efter det for jag, mamma och Eve vidare hem till Putte på förfest inför kvällens julpub. Det var väldigt lite folk hemma hos Putte och även lite på puben för att vara juldagen. Jag hade i allafall jätteroligt på puben och var ganska trött dagen efter som bevis.Apropå julklappar så ska jag i allafall ge mig på att försöka skriva vad jag har fått i julklapp, är det något som saknas får ni som läser säga till.
 
Ugly Betty 2, 3 och 4
Skärbräda
Filt med armar
Två par örhängen
Två smyckesset
En mascara
Pengar
Julprydnader
En ögonskugga
Två parfymer
Sport bh
Thermo leggings
Snöbollsljus
Tupperware låda
Chili flakes
After Eight
Ice Age 1, 2, 3 och 4
Snusnäsduk + tillhörande åtdragare gjord av renhorn
Spargris
En ring
Tjocksockar
Presentkort Kappahl
 
Som varje år verkar jag ha varit väldigt snäll och det känns ju inte så dumt. Jag hoppas att jag inte har missat någon julklapp nu men i såfall får jag uppdatera det senare. Tack så mycket för alla fina julklappar!
 
 
Julen 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0