En stol gjord av nålar

Sitter som på nålar just nu, var på arbetsförmedlingen för ett möte med min nya handläggare i tisdags. Eftersom jag räknas som ungdom i snart sex månader till så har jag förflyttats över till ungdomsslussen och därav har jag mina af möten på ungdomstorget. Handläggaren jag har nu har jag haft att göra med tidigare och han är verkligen en av mina favoriter på arbetsförmedlingen. Under mötet så gjorde vi upp en ny handlingsplan och han skickade även ut förfrågningar till både jobb och praktik. Ungefär en timme efter att han hade skickat ut hade jag fått mail från ett ställe om en praktikplats. Sitter just nu och väntar på att hon ska höra sig så att vi kan bestämma en dag då vi ska träffas och prata om tjänsten. Pratade en liten stund med henne igår via telefon och då lät det som att hon skulle höra av sig idag och gör hon inte det blir det förhoppningsvis imorgon. Jag är jättetaggad på denna praktikplats och just därför sitter jag som på nålar. Känner att det kan vara något för mig då det handlar om att hjälpa sina medmänniskor. Vill inte skriva ut så mycket om själva praktiken än eftersom det inte är bestämt att jag får vara där, men efter en träff så kanske det blir så.
 
Men praktik? Det ger ingen lön som många säger och nej det gör det ju inte. Helst av allt vill jag ha ett jobb och tjäna mina egna pengar men en praktik är ju en bit på vägen. Det viktigaste för mig är ärligt talat att jag får göra något som känns värdefullt som mig sen om det är praktik eller jobb spelar ingen roll. Så, håll tummarna!
 
Avslutar med en fin bild från i somras då jag spenderade en månad norröver med mitt hjärta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0