Jisses

 
 
Förhoppningsvis kommer jag igång med att röra på mig igen också. Häromveckan så köpte vi hem 3 kilos hantlar och jag har redan börjat försöka komma igång med det. Igår fick jag även härdsmälta och joggade ungefär halva vägen hem från Ica Berghem. Joggade två lyktstolpar, gick två och så vidare. Johan hejade på mig och gjorde likadant han så det var ju bara att kämpa. Joggade även uppför backen hit dit jag bor och då var jag helt slut! Fick iallafall en sån kick att jag tränade lite extra med hantlarna och suget efter att få gymma dök upp. Kände hur jag ville köra benpressen och rodden, jisses! Är även lite smått sugen på att uppdatera mina träningskläder så att jag kan fortsätta som igår utomhus. Däremot så får både kläder och gym vänta ett tag då det inte är så billigt tyvärr. Är ju som sagt arbetssökande just nu, blir att söka till höstterminen på universitetet. De på komvux funderade på om jag skulle gå där en termin till men hade problem att välja kurser bara till höstterminen. Sen så känner jag att motivationen inte riktigt finns då jag slet som ett djur för att ha chansen att läsa på universitetet till våren. Men tji fick jag när utbildningen som sagt inte är förens till våren. Håll tummarna för att jag får ett jobb för då blir det gymmet på en gång. Hade varit perfekt nu under arbetslösheten men den summan lägger jag hellre på mat nu i början i allafall.
 
Imorgon ska jag möta upp Britt-Mari nere på stan, ska även gå en sväng på biblioteket och skriva ut mitt CV. Tänkte gå och lämna in den personligen även om jag redan skickat in den. Ibland måste man helt enkelt visa framfötterna för att ha en chans att få det man vill. Däremot så är ju chansen att få jobb inte så jättestor men bara för det ska man ju inte hänga läpp och inte försöka.
 
 
Borde bli mer av detta helt klart, min rhode island dressing är to die for. Eller ja, den var i allafall det då, är ju ett tag sen jag gjorde egen. Vet däremot inte vart gaffeln har rymt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men du börja räkna kalorier och gå ut och gå varje dag så ska du se att du kommer förlora vikt. För bästa fettförbränningen sker på låg puls. Undvik springa nu från början så du inte skadar dig. Finns appar som beräknar hur många kalorier som behövs varje dag för att tappa vikt. Styrketräning kan du ta sen då du har gått ner eftersom det inte alls ger samma kalorierförbränning och du bygger ändå muskler av att gå ut och gå :)

Svar: Ja, har då inte tänkt överanstränga mig alldeles för mycket. Körde på en lugn jogging så :)
Gnussan

2013-01-09 @ 03:07:45
Postat av: Anonym

Om du ska ner i vikt så bör du undvika allt vad dressing heter. Äter du till exempel en sallad med dressing så kommer du snart bli hungrig igen. Du får i dig kalorier via dressingen (och det i överflöd) men den håller dig inte mätt särskilt länge. Satsa eller på en köttbit till salladen så står du dig mkt längre på det. Fråga gärna om du vill ha tips. Jag är utbildad inom kost :)

Svar: Tidigar åt jag efter LCHF, är även då jag ofta åt just kycklingsallad med hemmagjord rhode island dressing. Åt självklart inga mängder av just dressingen men jag gick aldrig hungrig under den här perioden. Kommer jag på någon kostfråga kommer jag att fråga, tack för att jag får fråga.
Gnussan

2013-01-13 @ 21:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0